تاريخ انتشار: 25 آذر 1396 ساعت 20:44:55
"گفتگو" (قسمت صدو چهل و ششم)

گفتم: آقاجون احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران در برنامه دست خط شبکه پنج سيما ضمن تأکيد بر اينکه گزینه‌های رهبری آینده به صورت فوق‌العاده محرمانه بررسی می‌شود گفته اند در قانون اساسی نظارت بر رهبری نیامده بلکه مراقبت مطرح شده است.
گفت: اولا تفسير قانون اساسی بعهده شورای نگهبان است بنابراين احمد خاتمی نيز در جايگاه تفسير و تبين قانون اساسی قرار ندارد. ثانيا براساس نص اصل 111 قانون اساسی آمده؛
هرگاه رهبر در انجام وظايف خود ناتوان شود يا فاقد يکی از شرايط مذکور در اصل 5 و 109 گردد يا معلوم شود از آغاز فاقد بعضی از شرايط بوده است از مقام خود برکنار خواهد شد.

گفتم: احمد خاتمی گفته وظيفه خبرگان نظارت نيست مراقبت است.
گفت: اولا نص اصل 111 قانون اساسی در ادامه شرايط برکناری رهبری می گويد تشخيص اين امر به عهده خبرگان مذکور در اصل 101 است. ثانيا احمد خاتمی بايد توضيح دهد براساس کدام بخش از مذاکرات مربوط به تصويب قانون اساسی يا تفسير شورای نگهبان تشخيص مندرج در اين اصل را به مراقبت نه نظارت تعبير می کنند. ثالثا ایشان برای مراقبت تعبير و تعريفی جز نگهداری قائل هستند؟ رابعا خبرگان بدون اعمال نظارت و بررسی دقيق عملکرد با توسل به کدام معيار و شاخص ها قادر به سنجش بقاء شرايط مندرج در اصل 5 و 109 در مورد رهبری خواهند بود؟ خامسا حفظ يا کاهش توانمندی را با بکار گيری چه شيوه هاي قابل اتکايی مورد ارزيابی مستمر قرار می دهند؟ سادسا خبرگان برای اطمينان از شجاعت ، عدالت ، تقوی ، تدبير و مديريت و بينش مناسب سياسی_اجتماعی کدام معيارها را تدوين و چه شاخص هايی را مورد سنجش قرار می دهند؟ گفت: احمد خاتمی بعنوان عضو هئيت رييسه مجلس خبرگان بايد بطور واضح ، روشن و صريح توضيح دهند بدون اعمال نظارت مستمر چگونه تکاليف مندرج در اصل 111 قانون اساسی را پيگيری کرده و می کنند؟ و نکته دوم اينکه چرا تلاش می کنند رهبر را نظارت ناپذير معرفی کنند؟
گفتم: احمد خاتمی گفته رهبر انقلاب با آغوش باز نقد و نظارت خبرگان را می‌پذیرند.
گفت: آقاجون اولا حضرت امام رحمه الله عليه همواره می فرمودند همه موظف به اجرای قانون هستيم و به همين دليل احکام صادره توسط حضرت امام و رهبری با اشاره دقيق به اصل مربوطه در قانون اساسی که مبدأ اختيار مذکور باشد صادر می شود. ثانيا حال که رهبری متمايل به اعمال نظارت هستند چرا احمد خاتمی تلاش می کنند خلاف مسير حرکت کنند.

  تعداد بازديدها: 4134
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78908
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.