تاريخ انتشار: 01 دي 1396 ساعت 01:11:50
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت صدو چهل و نهم)

مسئوليت گريزی و خرافه گرايی

گفتم: آقاجون برخی کانال های مروج بی اخلاقی که با استفاده از عنوان ظاهرالصلاح و ارزشی به نشر افکار انحرافی و خالی از ارزش های والای دينی اقدام و همه را متهم به گناه و بی دينی می کنند مدتی است مردم گناهکار و ناشکر را عامل استمرار خشکسالی ، آلودگی هوا ، سيل و زلزله و غيره معرفی می می نمایند.
گفت: بسياری از اعمال و رفتاری که در جامعه دينی ما گناه و ناشکری است در ديگر جوامع عين زندگی است اما برخی معتقدند چون گاهی اوقات بخشی از ما در مواردی و مواقعی مشابه آنها زندگی می کنيم مستحق ابتلا و تحمل به انواع بلايای طبيعی و غير طبيعی هستيم در حالی که آنها علی رغم زندگی که ما حرام می خوانيم به سلامت و خوبی زندگی دارند که در بسياری از مواقع موجب حسرتمان می شود.
گفتم: يعنی ابتلا به گناه دليل بروز بلايای طبيعی و معمول مانند سيل ، خشکسالی ، نداری و فقر نيست؟
گفت: اينکه گناه و ناسپاسی موجب تحمل درد و بلا باشد يا به رحمت بی کران باريتعالی زمينه دريافت رحمت واسعه گردند به اراده و عنايت حضرت باريتعالی است اما اينکه افرادی خود را در جايگاه باريتعالی ديده و ديگران را قضاوت کنند يا بدنبال بهانه برای پنهان سازی بی کفايتی ، بی لياقتی ، کوتاهی و ندانم کاریشان باشند نيز بحث ديگری است.
گفتم: واقعا برای فرار برخی از پاسخگويی به مردم حيله مناسبی است تا چاره سازی با عقل خدا دادی بلا را به گناهی نسبت دهند که مردم مظلوم يگانه گناهکارش محسوب می شوند.
گفت: شيوه گناه نويسی به پای مظلوم محصول امروز نيست رزمندگان دفاع مقدس حتما به ياد دارند که در اواخر سال 61 صدها گردان رزمی متشکل از ده ها هزار رزمنده پاک ، خالص و کارآزموده آماده انجام عمليات بودند عملياتی که به دليل شکست به والفجر مقدماتی معرفی شد عملياتی که ميدان شهادت ، جانبازی و اسارت بسياری از بهترين جوانان کشور گردید. پس از عمليات نيروهای بسيار کم تعداد بجا مانده از گردان هایی که بعضا از 400 نفر به کمتر از 50 نفر رسيده بودند به دوکوهه بازگشتند.
سخنراني های پشت سر هم در ميدان صبحگاه دو کوهه و به تبع تجمعات کوچکتر آغاز شد پيام يک جمله کوتاه بود عمليات والفجر مقدماتی با هزاران شهيد ، مجروح و اسير بدليل غرور رزمندگان شکست خورد رزمندگان از پيروزی فتح المبين و بيت المقدس مغرور شده بودند غروری که به شکست عمليات والفجر مقدماتی منجر شد بايد توبه کرد و از پيشگاه باريتعالی عفو و بخشش خواست. رزمندگان بازگشته به دوکوهه.به ياد دارند که رزمندگان چگونه تا پاسی از،شب در ميدان صبحگاه به نماز و دعا مشغول بودند و استغفار می کردند رفتار غير دينی و غير انسانی که عينا در اوايل 62 و پس از شکست سنگين عمليات والفجر يک و به شکلی ناجوانمردانه باز توليد و تکرار شد.

گفتم: يعنی اگر آحاد مردم امروز در زلالی و پاکی همانند رزمندگان بی مانند دفاع مقدس هم بودند باز بايد منتظر معرفی ابتلا به گناه توسط مردم بعنوان عامل بروز مشکلات بوديم.
گفت: آقاجون برای آنانی که خود را ميزان شناخت حق از باطل می دانند و آنانی که در جهت دين گريزی جامعه تلاش می کنند و البته مسئولين بی کفايت که در صدد انتساب کارهای انجام نشده و اقدامات غلط سال های طولانی به ديگرانند حتما شيوه مناسبی است لذاست که ما نيز بايد اين حربه مکارانه را در شناخت ماهيت آناني که از گوهر دين گريزانند بهره گيری نمايیم.

  تعداد بازديدها: 3328
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78936
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.