تاريخ انتشار: 01 دي 1396 ساعت 19:06:07
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت صدو پنجاهم)

شکست آمريکا-اسرائيل

گفتم: آقاجون پس از اينکه قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل توسط تک رای منفی آمريکا وتو شد مجمع عمومی سازمان ملل علی رغم مخالفت و تهديد آمريکا با ۱۲۸ رای موافق ، 9 رای منفی و 35 رای ممتنع به قطعنامه پیشنهادی قدس در محکومیت تصمیم اخیر آمریکا را تصویب کرد.
گفت: بنابراين آمريکا در جمع متحدينش در شورای امنيت و سپس مجمع عمومی سازمان ملل حتی در موضوع با تکرار حمايت از اسرائيل شکست خورد.
گفتم: چرا علی رغم واقعيت مذکور برخی سياسيون و مقامات کشورمان همچنان سازمان های بين المللی را تحت نفوذ و سيطره آمريکا می دانند.
گفت: اينکه قطعنامه اخير شورای امنيت عليه خواست آمريکا در موضوع قدس شريف را وقاحت و گردن کشی، اما همان وتو توسط روسيه عليه تمام قطعنامه های شورای امنيت عليه سوريه توسط روسيه ايستادگی در برابر جبهه استکباری اعلام می کنيم طبيعتا برگرفته از خواستگاه ماست در حاليکه هر دو رای مبتنی بر حق وتوی غير انسانی و استکباری پنج کشور دائم و صاحب حق وتوی شورای امنيت دارد، قبلا نيز بدليل قطعنامه های يونسکو عليه اسرائيل و در حمايت از فلسطين شاهد انزوای منجر به خروج آمريکا و اسرائيل از يونسکو گرديد.
گفتم: کشورهايی مانند گواتمالا، هندوراس، جزایر مارشال، میکرونزی، جزیره ناورو، جزیره پائولو و توگو کشورهایی بودند که در جلسه مجمع عمومی در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی به قطعنامه پیشنهادی قدس رای مخالف دادند.
گفت: بهرحال فريادهای مبتنی بر تهديد قطع کمک مالی توسط رييس جمهور آمريکا بايد از طرف چند کشوری که شايد اولين باری است که نامشان را می شنويم جدی تلقی شود.
گفتم: يکدستی و همصدايی رای کشورهای اسلامی و عربی در مقابله با خواست آمريکا هم برغم مخالفت ، رويارويی و حتی رفتار متخاصمانه کشورهای عربی و اسلامی جالب توجه بود.
گفت: آقاجون يعنی در عرصه سياست خارجی می توان به وجود ظرفيت بالای همسويی حتی با کشورهایی در شرايط شبه متخاصم باور داشت می توان تمرکز بر منافع و مصالح مشترک را جدی گرفت، می توان برای ايجاد شرايط قابل قبول و درک متقابل نسبت به تغيير فضای تهديد و ناسزاگويی به سمت گفتگوهای جدی انتقادی و سازنده گام برداشت چنانکه علی رغم وجود تمام مشکلات فی مابين و جدی ايران و عربستان در سال جاری حج قابل دفاع و مقبولی داشتيم

  تعداد بازديدها: 3229
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78943
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.