تاريخ انتشار: 03 دي 1396 ساعت 17:03:04
طنز تلخ "گفتگو" (قسمت صدو پنجاه وچهارم)

خطوط قرمز نقطه چین

گفتم: آقاجون روزنامه کیهان در واکنش به دعوت دو شبکه سیما از یک سوپراستار فیلم های فارسی قبل از انقلاب به دو برنامه زنده تلویزیونی نوشت زمان شاه هم جرات نمی‌کردند فیلم هایش را از تلویزیون پخش کنند.
گفت: کیهان در برخورد با موارد مشابه در عرصه مدیریت سینما بارها قیصریه را به آتش کشیده و تا هفت پشت سیاستمداران و مدیران عالی رتبه وقت را به کفر ابلیس متهم می کرد طبیعتا عذرخواهی و غیره نیز افاقه نمی کرد اما در خصوص شبکه های سیما که از مدیران خودی بهره مند است حتی نیاز به عذرخواهی خشک و خالی هم نیست.
گفتم : جدای از سیاسی کاری در برخورد با مسائلی از این قبیل، آیا استفاده صدا و سیما از عناصر فرهنگی از این دست برای افزایش مخاطب توجیه پذیر است.
گفت: استفاده از عناصر موثر فرهنگی قبل از انقلاب در سال های مذکور باید با توجه به فرمان هشت ماده ای امام خمینی(ره) انجام می شد.
گفتم: براساس فرمان هشت ماده ای استفاده از عناصر فرهنگی موثر در قبل از انقلاب بلامانع بود؟
گفت: امام با اشاره صریح و مشخص به عناصر فرنگی و اعضای احزابی مانند رستاخیز و غیره فرمودند میزان حال فعلی اش
خاص است صرفا بدلیل شرایط گذشته که در فضای حاکم حکومت پهلوی شکل گرفته و بروز کرده حکم صادر نشود بلکه ملاک وضعیت فعلی این افراد باشد، برخورد حکیمانه و رحیمانه امام(ره) که متاسفانه توسط برخی جریانات سیاسی تحریف و برای نادیده انگاری گذشته افتخار آمیز دیگران جعل و مورد استفاده قرار گرفت.

گفتم: بنابراین هنرپیشه مذکور می توانست مشمول ورود به برنامه تلویزیونی دو شبکه باشد؟
گفت: آقاجون اولا افرادی از این دست از همان ابتدا و بی توجه به گذشته در تلویزیون ماندند و بارها و بارها مورد تقدیر هم قرار گرفتند. ثانیا باید دید استفاده از سوپراستار سینمای فیلم فارسی قبل از انقلاب با چه هدفی برای دو شبکه سیما برنامه ریزی شده است. ثالثا سیاست یک بام و دو هواست چنانکه محبوب ترین سوپر استار نسبتا پاک سینمای فیلم فارسی علی رغم اینکه برخلاف بسیاری پس از انقلاب هرگز کشور را ترک نکرد و با التماسش برای ادای دین به کشور با بازی در یک فیلم دفاع مقدسی نیز مخالفت شد دیگران بودند و هستند که به ایران بازگشته و به سادگی در فهرست تهیه کننده ، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون قرار گرفتند

  تعداد بازديدها: 3591
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=78959
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.