تاريخ انتشار: 21 دي 1396 ساعت 22:57:30
البناء: رویدادهای اخیر ایران چه تاثیری برتحولات منطقه گذاشت؟

البناء نوشت: برخلاف تصویری که غربیها و برخی از دولتهای عربی سعی دارند در مورد شرایط ایران و نگرانی های نظام در مورد فروپاشی و تکرار اوضاع سوریه در ایران نشان دهند، ایرانی ها این روزها به درس گرفتن از حوادث گذشته فکر می کنند و اینکه چگونه با اینگونه مشکلات به گونه ای برخورد کنند که مانع از دخالت دشمنانشان شوند. ایشان مدعی نیستند که دولتی بدون مشکل دارند، اما در این مورد اجماع دارند که نباید قربانی تجربه هایی شبیه به تجربه بهار عربی شوند و هیچ فرد عاقلی در ایران باور ندارد که تعارضی بین منافع این ملت و هیبتی که در منطقه و جهان دارند، وجود داشته باشد.

به گزارش انتخاب، این رسانه عربی در ادامه نوشت: پس از حوادثی که در ایران گذشت، این ملت بیشتر به مسئولیتهای منطقه ای و در مقدمه آنها، مساله مقاومت و حمایت از فلسطین توجه می کنند؛ چرا که می دانند به لطف اینگونه موضع گیری ها قدرت و صلابتی نصیب ایران شده و استقرار آن حفظ و وحدتش حفظ گشته است. بنابراین، بحث و مناقشه در ایران، در خصوص مسائل اقتصادی است و راههای مقابله با امریکا؛ ایرانی ها به خوبی می دانند که نظامشان قصد تسلیم در برابر ایالات متحده را ندارد و می بینند که چگونه با شنیدن نام ایران لرزه بر اندام دشمنان می افتد.

در ایران مهمترین مسائل مطرح، در خصوص آینده جایگاههای رهبری، از ریاست جمهوری گرفته تا منصب ولایت وفقیه و رهبری، و همچنین مساله نامزدهای مورد نظر است.

به گفته یکی از مسئولان بزرگ ایرانی، پیامی که آمریکا، اسرائیل و عربستان قصد صدور آن از طریق حوادث اخیر در ایران را داشتند، متوجه فلسطینی ها بود تا به آنها بگوید: پشت شما شکست، دیگر به چه کسی استناد می کنید و به جنبش خود ادامه می دهید؟

این مقام ایرانی می افزاید: ایرانی ها خواستند با سرعت خروج خود از این بحران به فلسطینی ها چنین پیامی دهند: « بخاطر فلسطین بر این بحران مسلط شدیم، ایران به شرایط عادی بازگشته و با قلب خود در کنار شماست، پس جزع و بی تابی نکنید و ضعیف نباشید که بر عهد خود باقی می مانیم».

  تعداد بازديدها: 1419
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79066
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.