تاريخ انتشار: 22 دي 1396 ساعت 11:23:21
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدو شصت وسوم)

درمان عمومی

گفتم: آقاجون آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا برای انجام عمل جراحی و سپس برای ادامه درمان در بیمارستان علوم عصبی هانوفر آلمان به ریاست پروفسور سمیعی بستری شد که بلافاصله با انتقاد برخی کانالهای خبری همراه بود.
گفت: کانالهای مذکور با تاکید بر اینکه بنابر اعلام فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم کشورمان با فقر مطلق دست به گریبانند و بیش از این تعداد در معرض رفتن زیر خط فقر هستند به دو نکته بی اعتمادی مقامات عالی رتبه حکومتی به مراکز تخصصی درمانی داخلی و نحوء تامین هزینه های قابل توجه جراحی و ادامه درمان در آلمان اشاره کردند.
گفتم: پزشک جراح معالج آیت الله هاشمی شاهرودی (رییس سابق قوه قضاییه) پروفسور سمیعی است که حتما نسبت به جراحی و ادامه درمان نگاه انتفاعی نداشته است.
گفت: قطعا همینطور است اما کانالهای مذکور گفتند چرا علی رغم حضور مکرر پروفسور سمیعی در ایران عمل جراحی در هانوفر آلمان انجام شده است یعنی تجهیزات و شرایط درمانی داخلی قابل اعتماد نیست؟ آیا شرایط پزشکی کشور حتی در ادامه درمان نیز چنان ناکارآمد است که آیت الله حتی برای ادامه درمان مجددا ناچار ازسفر به آلمان شود؟
گفتم: فضا سازی تخریبی و سیاه نمایی کانالهای خبری مذکور نسبت به درمان بیماری یا حق انتخاب محل درمان توسط بیمار عملی غیر انسانی و غیر اخلاقی نیست؟
گفت: یعنی نباید آحاد مردمی که برای درمان بیماری به امید کسب بهبودی به مرکز علوم عصبی هونوفر یا مراکز مشابه در دیگر نقاط جهان مراجعه می کنند مورد تخریب و هجمه تبلیغی قرار گیرند.؟ نباید افراد بدلیل تمکن مالی که بهره گیری از امکانات بسیار گران قیمت خدمات درمانی خارجی را ممکن می سازد مورد توهین و تحقیر قرار گیرد. یعنی می توان از رجال دینی بود و از تمکن لازم برای درمان خارجی هم بهره مند شد. یعنی بهره مندی معادل فساد ، چپاول و دنیا گرایی نیست.
گفتم: امواج مخرب تخریبی مدعی هستند افراد متکی بر موقعیت ممتاز حکومتی باید زندگی همسطح عموم جامعه داشته باشند باید از امکانات درمانی استفاده کنند که عامه مردم می توانند، باید نسبت امکانات داخلی اعتماد کنند نباید در شرایط قابل تکرار برای دهها هزار نفر دیگر از مردم خود را مستثنا دانسته به امکانات خارجی پناه ببرند.
گفت: آقاجون استفاده از امکانات ممتاز پزشکی قطعا انتخاب معقول هر فردی است که تمکن مالی داشته و به سلامت خود علاقمند است اما اینکه برخی مدعی هستند مسئولین عالی رتبه نباید متمکن باشند یا از امکانات خارجی بهره مند شوند فرضی غیر شرعی و غیر معقول است ولی اینکه دیگران را به درمان در ،داخل توصیه و خود به خارخ سفر کند اینکه دیگران را بدلیل همین سفر به درآمد نامشروع متهم کرده باشد یا ناشی از حقوق نجومی بداند اینکه دال بر بی اعتمادی به توانمندی و سلامت روند درمان داخلی باشد و دهها فرض از این قبیل می تواند دستمایه تخریب امثال آیت الله شاهرودی رییس هیات حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه باشد حربه پر تکراری که علیه بسیاری بکار گرفته شده است، فضاسازی تخریبی که توجه آحاد مردم را به حاشیه های مخرب و بی نتیجه مانند حقوق نجومی کشانده تا افکار عمومی از توجه به اهم مسائل مدیریتی کشور مانند چرایی و چگونگی شکل گیری موسسات مالی و اعتباری باز دارد.

  تعداد بازديدها: 3734
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79068
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.