تاريخ انتشار: 25 دي 1396 ساعت 23:21:04
از عجیب ترین پرونده های تاریخ "اتاق 342"

پاریس، سال ۱۸۸۹، در یک نمایشگاه جهانی، انبوهی از تجار و جهانگرد ها و خریداران شهر را پر کرده بودند.هتل ها همه رزرو شده بود. در ماه می مادر و دختری انگلیسی از هندوستان به مارسی و سپس به پاریس رسیدند.
آن ها اتاقی در یکی از هتل های پاریس اجاره کردند....اتاق ۳۴۲، اتاقی مجلل با پرده های ضخیم ارغوانی، کاغذ دیواری های صورتی و مبلمان مجلل، میزهای بیضی شکل و ساعت دیواری تزیین شده بود.
تقریباً به محض ورود حال مادر بد شد و به رختخواب رفت، دکتر هتل او را معاینه کرد و از دختر چند سوال کرد؛ سپس او و رئیس هتل در گوشه ای با هم مشورت کردند. اگر چه دختر فرانسوی نمی دانست اما از دستوراتی که دکتر به او داد فهمید که مادر او سخت بیمار است و به دارویی احتیاج دارد که فقط در مطب دکتر در سمت دیگر پاریس پیدا میشود.

دختر می بایست به آن جا برود و دارو را بیاورد، دختر سوار کالسکه ای شد و با تاخیر فراوان به مطب دکتر رسید و در آنجا مدتی معطل شد تا دَوا را گرفت و با تاخیر فراوان مراجعت کرد.
۴ ساعت گذشته بود...به محض رسیدن از کالسکه بیرون پرید و به سراغ رئیس هتل رفت و پرسید:حال مادرم چطور است؟ رییس با حیرت به او نگاه کرد: کی را می گویید؟ دختر با حیرت شرح داد که کیست و چرا تاخیر کرده است.رییس هتل گفت: اما من چیزی درباره مادر شما نمی دانم شما تنهایی به اینجا آمدید.
دختر اعتراض کرد:چند ساعت قبل با هم اتاق رزرو کردیم، به دفتر هتل نگاه کنید. رییس دفتر را به او نشان داد که امضای دختر جایی که می باید امضای مادر باشد نام بیگانه ای به چشم می خورد: اما ما هر دو امضا کردیم و اتاق ۳۴۲ به ما داده شد...مادرم آنجاست مرا به آنجا ببرید.

رییس او را مطمئن کرد که اتاق ۳۴۲ به وسیله یک خانواده فرانسوی گرفته شده و آن ها اسباب خود را آنجا گذاشته اند و بیرون رفته اند.
دختر متوجه شد پرده ارغوانی نیست و کاغذ دیواری اتاق هم صورتی نبود، مبل راحتی و ساعتی هم در کار نبود، دختر دکتر هتل را پیدا کرد و درباره مادرش صحبت کرد دکتر معاینه مادر او را انکار کرد. دختر موضوع را به سفارت انگلیس اطلاع داد و آن ها داستان او را نپذیرفتند او پلیس و روزنامه ها را نتوانست متقاعد کند و سرانجام به انگلستان بازگشت.

بعضی حدس می زنند که مادر دختر در هند مبتلا به طاعون شد ودکتر بعداز معاینه و تشخیص و مشورت با رییس هتل نتیجه گرفتند پخش این خبر در مطبوعات وضعیت شهر و نمایشگاه را مختل خواهد کرد.

اما آیا توانستند ظرف ۴ ساعت تمام تزئینات اتاق را تغییر دهند؟ بر سر مادر چه آمد؟اسرار این ماجرا هیچگاه فاش نشد

  تعداد بازديدها: 1502
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79108
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.