تاريخ انتشار: 06 بهمن 1396 ساعت 00:43:23
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهشتادودوم)

گفتم: آقاجون آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری درباره مشکلات اقتصادی و اعتراضات اخیر که اعتراض گرسنگان نامید اظهار کرد. بانک‌ها منشاء فساد شده‌اند و خیلی‌ها پیش از این نسبت به این موضوع هشدار دادند، اما گوش ندادند.
گفت: سیستم بانکی پس از انقلاب اسلامی براساس قانون بانکداری اسلام مصوب مجلس که به تایید شورای نگهبان رسید شکل گرفته و فعالیت می کند جنتی نیز بدلیل عضویت بسیار طولانی مدت در شورای نگهبان طبیعتا در تصویب قانون مذکور مشارکت جدی و موثر داشته است بنابراین بانک های منشاء فساد ماحصل قانون گذاری امثال ایشان در شورای نگهبان می باشد.
گفتم: آیت الله جنتی گفته مجبور شدند برخی از این بانک‌های قلابی را تعطیل کنند و پول مردم را هم تمام و کمال ندادند و در آن مانده‌اند که آشفتگی‌ها و اغتشاشاتی که از مشهد شروع شد هم بخشی از آن به همین مشکلات بانکی بازمی‌گشت.
گفت: اینکه جنتی پس چند دهه حضور در پست ممتاز دبیری شورای نگهبان قانون اساسی هنوز تفاوتی بین بانک و موسسه مالی و اعتباری فائل نیست شگفت انگیز و برای درک چرایی تصویب قوانین مفسده سازی مانند بانکداری اسلامی و تعاونی های مالی و اعتباری توسط شورای نگهبان کفایت می کند. آیت الله احمد جنتی با چند دهه درشورای نگهبان و اکنون ریاست مجلس خبرگان رهبری باید بداند که موسسات اعتباری در سال ۸۴-۸۵ توسط وزارت تعاون ناقص الخلقه مورد تایید شورای نگهبان در دولت اول احمدی نژاد مجوز فعالیت گرفتند لذا قوه قضاییه ، بانک مرکزی ، وزارت دارایی و نیروی انتظامی قانونا و عملا قادر به هیچ اقدام محدود سازی نبودند.
گفتم: جنتی گفته اگر از ابتدا به بانک‌ها نظارت می‌شد کار به این‌جا نمی‌رسید و آنانی که کوتاهی کرده‌اند در پیشگاه خدا و مردم مسوول هستند.
گفت: جنتی می داند پس از انحلال زود هنگام وزارت تعاون عملا موسسات مالی و اعتباری که از پشتوانه برخی نهادها و مسئولان بلند پایه استانی و نمایندگان مجلس برخوردار بودند نظارت ناپذیر و قانون گذار هیچ مسئولیتی در خصوص موسسات به بانک مرکزی محول نکرده بود ضمنا تمکن مالی بسیار بالای موسسات و همراهی بسیاری از نهادها و مسئولین استانی مانع از شکل گیری هر اقدام جدی و موثری در دولت دوم احمدی نژاد و سه سال اول دولت روحانی شد.
گفتم: جنتی گفته مردم ما نجیب هستند و از آنان تشکر می‌کنیم که موضوعات پیش‌آمده را تحمل می‌کنند؛ چرا که مسلمان هستند و معتقد به ولایت‌فقیه و به دنبال اغتشاش و ناامنی نیستند، اما آدمی که گرسنه است تا چه حد می‌تواند تحمل کند؟
گفت: اینکه آیت الله احمد جنتی رییس شورای عالی هماهنگی تبلیغات اسلامی از افرادی که در حل مشکل اقتصاد و همچنین امام‌ جمعه موقت تهران که قیام گرسنگان را به رسمیت شناختند قابل تقدیر است اما لازم بود حضرت آیت الله به چرایی و روند  زمانی به فرمایش پرویز فتاح رییس کمیته امداد عبور خط فقر مطلق از بیست میلیون ایرانی و عبور خط فقر از
حدود ۲۵ میلیون ایرانی دیگر هم اشاره می کرد جنتی باید از مسئولین در پیگیری اهدافی که ایران را به چنین بلای سیاهی گرفتار کردند نیز نام می برد.

گفتم: جنتی اظهار کرد باید از افرادی که تخصص دارند و راه‌حلی دارند استفاده شود و لازم نیست که حتما عضو دولت باشند.
گفت: ایکاش جنتی از چند نفر بعنوان متخصص کار بلد خارج از دولت نام می برد مشروط بر اینکه به سوابق مدیریتی و کارشناسی موفق افراد مذکور نیز اشاره می کرد ایکاش جنتی به این مرحله نیز برسد که ایران برای طی مسیر بسیار دشوار عبور از فقر مطلق بیست میلیون شیعه ایرانی و خط فقر بیست میلیون شیعه ایرانی دیگر ناچار به استفاده از ایرانیان خارج از حکومت و غیر ایرانیان آماده سرمایه گذاری در ایران می باشد. سرمایه انسانی که برای حضور نیازمند تامین امنیت اجتماعی قابل اعتماد است سرمایه انسانی که در هر نقطه غیر از کشورشان هر روز را با نگرانی از تحقیر ، تهمت و توهین به شب نمی رسانند سرمایه انسانی که مثلا بدلیل تابعیت مضاعف به فرمایش دادستان کل کشور حتما به محض ورود به کشور بعنوان جاسوس شناسایی خواهند شد.
گفتم: جنتی مدعی است قسمت زیادی از قاچاق از گمرک که موظف است طبق قانون عمل کند رد می‌شود.
گفت: براساس آمار رسمی قاچاق کالا در دوره مدیران احمدی نژاد در گمرک و حضور سردار قالیباف ، سردار نقدی ، دکتر الهام ، قاضی مرتضوی و سردار مالک حسینی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق احمدی نژاد به ۲۰ میلیارد دلار رسید لذا جنتی می توانست با کسب اطلاع از مدیران مذکور که همه از یک جریان فکری هستند از واقعیت قاچاق مطلع می شدند.
گفتم: جنتی گفته معیشت مساله مهمی است و هر کس هر کاری که می‌تواند در راه خدا باید برای آن انجام دهد.
گفت: علی الظاهر بد ناامید هستند و تنها راه را توکل به خدا می دانند.

  تعداد بازديدها: 3538
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79177
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.