تاريخ انتشار: 11 بهمن 1396 ساعت 21:32:22
نگاهی از زاویه ای دیگر (قسمت صدوهشتادوششم)


گفتم: آقاجون پس از اطلاع رسانی خبر دیدار ابراهیم رییسی تولیت آستانه قدس رضوی با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در بیروت ، که دیروز خبز حضور رییسی در صفر مرزی لبنان و فلسطین اشغالی را نیز منعکس کردند می تواند حامل پیامی مثبت برای مقاومت باشد.
گفت: از سال ۱۳۸۰ که بدلایل کاری ناچار از ملاقات فشرده با مسئولین حزب الله لبنان بودم تا امروز ایشان بر این نکته تاکید داشته و دارند که ملاقات مکرر و مستمر با مسئولین ورودی به بیروت به شدت ناقض امنیت مسئولین حزب الله علی الخصوص سید حسن نصرالله می باشد توضیح می دادند که علی رغم مخالفت جدی با چنین درخواست هایی بدلیل ممانعت از بروز اخلال در دریافت پشتیبانی از ایران و علی رغم مشکلات و تنگناهای شدید امنیتی ناچار از اجابت خواست هیات های ایرانی ورودی به بیروت مبنی بر انجام دیدار تشریفاتی با مسئولین حزب الله هستند.
گفتم: یعنی ملاقات هایی از این دست فاقد خیر و برکت و اثربخشی در روند مستحکم سازی مواضع حزب الله در برابر رژیم اشغالگر فلسطین و گروه بندی های داخلی لبنان نیست؟
گفت: مسائل حزب الله لبنان در دیدارهای مکرر ، مستمر و مستقیم مسئولین حزب الله با مقام معظم رهبری و نماینده تام الاختیار رهبری در امور لبنان و سران سه قوه و مقامات عالی سیاسی و نظامی مطرح و پیگیری می گردند لذا دیدارهایی از این دست فاقد اثرگذاری و تشریفاتی محسوب می گردد.
گفتم: جدای از بحث دیدار با سید حسن نصرالله که حداقل از حیث برداشت معنوی فردی اعضای هیات می تواند ارزشمند باشد نمی توان حضور در صفر مرزی لبنان و فلسطین اشغالی را حائز اهمیت دانست.
گفت: اولا منظور از صفر مرزی مذکور پارک ایران در منطقه بنت جبیل است که روزانه پذیرای تعداد قابل توجهی توریست و دانش آموزان لبنانی بوده و ایرانیان نیز در سفر به لبنان در ۱۱۵ کیلومتری بیروت حتما ساعاتی را میهمان این پارک می باشند.
ثانیا مسئولین حزب الله همواره بر پرهیز اعضای هیات های سیاسی ایران در حدود مرزی با سرزمین های اشغالی بدلیل ایجاد فشار سیاسی علیه حزب الله تاکید و اصرار دارند.

ثالثا حضور افراد مسئول در پارک ایران جز حظ بصر و گرفتن چند عکس یادگاری حائز چه ثمری می تواند باشد؟
گفتم: رییسی هم قطعا از موارد مذکور مطلع و قبل از عزیمت به بیروت از طریق سپاه قدس و وزارت امور خارجه استعلام کرده است لذا شاید سوال این باشد که رییسی علی رغم اطلاع از موارد مذکور چرا چنین سفر خارجی را پیگیری کرده است.
گفت: آقاجون صرف حضور برنامه ریزی شده هیات های ایرانی در لبنان قطعا از حیث معنوی و روانی حامل آثار مثبتی بوده و خواهد بود اما اینکه رییسی چرا بعنوان تولیت آستانه قدس رضوی به انجام سفرها و دیدارهای پر تعداد و غیر معمول داخلی و بیرونی توجه دارد باید توسط ایشان مورد توضیح قرار گرفته تا خدای ناخواسته به فعالیت زودهنگام تبلیغاتی انتخاباتی تعبیر نشود.

  تعداد بازديدها: 3268
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79213
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.