تاريخ انتشار: 12 بهمن 1396 ساعت 23:19:27
رییس جمهور روحانی: امروز اگر به منطقه و اطراف نگاه کنیم، کجا از ایران امن تر است؟ / شما که حتی دارو را به روی مردم ایران تحریم کردید، اکنون در واشنگتن مدعی دلسوزی برای مردم ایران هستید؟

رئیس جمهور با بیان اینکه بدون حضور، رای و انتقاد مردم نمی توانیم مسیر پیشرفت و سعادت را طی کنیم، تاکید کرد: مردم ایران برای دفاع از استقلال، امنیت ملی، حاکمیت و پیشرفت کشورشان و مقاومت در برابر دشمنانشان، از هر روز دیگر آماده تر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در اجتماع بزرگ مردم سیرجان،  مردم استان کرمان را  مردمی دلاور،  انقلابی و ایثارگر  برشمرد و اظهارداشت: بیش از 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در جریان این سفر افتتاح می شود که این در تاریخ استانهای کشور ما کم نظیر است.

دکتر روحانی با گرامیداشت ایام فاطمیه تصریح کرد: برای من جای افتخار است که در ایام دهه مبارک فجر و در سالروز ورود امام راحل به کشور توفیق یافتم در میان شما مردم خونگرم، دلاور، انقلابی و ایثارگر استان کرمان و مردم وفادار شهر زیبای سیرجان باشم.

رییس جمهور افزود: این روزها برای ما یادآور دلاوری مردم شجاع سرزمین مان است. مردم ایران در چنین روزهایی به صحنه آمده و با ایثار و فداکاری، حکومت مورد نظر خودشان را بر مبنای شرع مقدس اسلام و رای و نظر مردم و حاکمیت رای خودشان به نام جمهوری اسلامی ایران بنا نهادند.

دکتر روحانی اظهار داشت: افتخار می کنیم که تنها انقلابی را به ثمر رساندیم که هیچ ابرقدرتی حامی این انقلاب نبود وخود مردم به تنهایی با اتحاد، ایثار و فداکاری شان در برابر رژیم تا دندان مسلحی ایستادند که همه ابرقدرتها از آن رژیم حمایت می کردند.

رییس جمهور تصریح کرد: مردم با دست خالی و ایثارگری خود،  نظام دیکتاتوری را سرنگون کردند و برای اولین بار در تاریخ زندگی شان، پای صندوق رای حقیقی و واقعی حضور یافتند. هنوز دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امام مردم را پای صندوق رای دعوت کرد. در تاریخ انقلابهای دنیا نمونه ای را پیدا نمی کنید در کمتر از 2 ماه پس از پیروزی انقلاب، مردم برای انتخاب نوع نظام سیاسی پای صندوق رای آمده باشند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: این باعث افتخار ما است که در این انقلاب، با ایثار و فداکاری به هویت و فرهنگ اسلامی و راه پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و به یک حکومت مردمسالار دست یافتیم. ما در کل منطقه و جهان افتخار می کنیم که مردم ، نظام و چارچوب آن را با رای خودشان انتخاب کردند و این مردم هستند که از نظام ، میهن و کشورشان حفاظت و صیانت می کنند.

رییس جمهور ادامه داد: این شما مردم هستید که در کنار دولت، پیشرفت ایران بزرگ را مقدور می کنید. بدون حضور، رای و نظر و حتی بدون انتقاد مردم، نمی توانیم مسیر پیشرفت و سعادت را بپیماییم. امروز اگر به منطقه و اطراف نگاه کنیم، به عراق، سوریه، لبنان، لیبی، مصر، افغانستان و پاکستان نگاه کنید، کجا از ایران امن تر است. این امنیت را شما مردم و با اتحاد و ایستادگی خود در کنار نیروهای مسلح، امنیتی و انتظامی، ایجاد کرده اید.

دکتر روحانی گفت: هر گروهکی می خواهد از هر طرف کشور به داخل نفوذ کرده و ناامنی ایجاد کند، مردم بیدار و هوشیار در مرزها و اقصی نقاط ایران با همکاری نیروهای فداکار امنیتی ، نظامی و انتظامی از کشور حفاظت و حراست می کنند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه "در واشنگتن کسی فکر نکند می تواند برای ملت بزرگ ایران تصمیم بگیرد"، اظهارداشت: مردم ایران ، جنایات شما را در طول تاریخ دیده اند. مردم ساواک و شکنجه های ساواکی را که به دست شما بنیاد نهاده شد، فراموش نکرده اند، مردم تجاوزات شما را به منطقه از یاد نبرده اند، شما به افغانستان و عراق تجاوز کردید و به داعش کمک می کنید و شما هستید که می خواهید در این منطقه امنیت نباشد.

دکتر روحانی اظهار داشت: شما امروز در واشنگتن به فکر مردم ایران افتاده و برای مردم ایران دلسوزی می کنید؟ اگر راست می گویید اموال مردم را که غارت کرده اید، پس دهید. شما سالها مردم ایران را در تحریم نگاه داشتید، تحریم شما به نفع مردم بود یا به ضرر مردم؟ شما حتی دارو را هم بر روی مردم ایران تحریم و اموال مردم را هم چپاول کردید، آیا  شما می توانید بگویید دلسوز مردم ایران هستید؟!

رئیس جمهور افزود: آیا شمایی که در برابر مردم مسلمان ما ایستاده و آنها را تروریست می‌دانید می‌توانید حامی ملت ایران باشید؟

دکتر روحانی تصریح کرد: ملت ایران و جوانان غیور این سرزمین دلسوز آینده و به فکر تعالی کشور خود هستند و ملت ایران در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر سال با ایثار و فداکاری خود یک گام به پیش گذاشتند و هر زمان برای کشورمان مشکل و معضلی بوجود آمده، این ملت ایران بودند که به صحنه آمده و آن معضل را حل و فصل کردند.

رئیس جمهور با اشاره به تجاوز رژیم بعثی صدام به کشورمان خطاب به مدعیان دلسوزی برای ملت ایران، اظهار داشت: آن روزی که متجاوزان بعثی به کشورمان حمله کرده و از سلاح شیمیایی استفاده کردند و مردم بی‌دفاع ایران را مورد تاخت و تاز وحشیانه قرار دادند، هیچ کدام از شما به فکر ملت ایران نبودید و این خود ملت ایران بود که با ایثارگری، متجاوزان را از سرزمین ایران بیرون کرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: امروز هم ملت ایران، برای استقلال، حاکمیت ملی، امنیت، پیشرفت و استقامت در برابر دشمنان خود از هر روز دیگری آماده‌تر است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از فداکاری و میهمان‌نوازی مردم سرافراز کرمان، اظهار داشت: امروز به کرمان و سیرجان عزیز آمده‌ام تا بیش از 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه را در این استان افتتاح کنیم و این در تاریخ استان‌های کشور، اقدامی کم‌نظیر است که در یک روز 10 هزار میلیارد تومان در یک استان طرح و پروژه به بهره‌برداری برسد و در کنار این افتتاح‌ها ، عملیات اجرایی طرحهایی با اعتبار بیش از 10 هزار میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در سال گذشته مردم استان در کنار مسئولین اجرایی یکی رکورد تاریخی برای اشتغال ایجاد کرده‌اند، خاطر نشان کرد: سال گذشته 46 هزار اشتغال در استان کرمان ایجاد شد که در تاریخ استان بی‌سابقه است و این نشان‌دهنده سخت‌کوشی، فداکاری و ایثارگری مردم استان است.

رئیس جمهور با اشاره به حساسیت و اهمیت استان کرمان، گفت: استان کرمان، نقطه اتصال دریای عمان و خلیج فارس به مرکز کشور بشمار می‌رود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه استان کرمان در کنار اقدامات گسترده‌ای که برای پیشرفت آن انجام شده همچنان از سختی‌ها و مشکلاتی نیز برخوردار است، ‌اظهار داشت: اولین مشکل استان کرمان، کم‌آبی و بی‌آبی است که ضمن دعا برای سرازیر شدن نزولات آسمانی، باید نوع کشت استان و آبیاری محصولات کشاورزی تغییر و سامانه نوین ابیاری در سطح استان توسعه یابد و با روش‌های جدید باغات کشاورزی، آبیاری شوند و غیر از این راه دیگری وجود ندارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در مجموع  از آغاز دولت یازدهم تا امروز در سطح استان کرمان 55 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی تحت سامانه نوین آبیاری قرار گرفته است و مصمم هستیم آن را توسعه دهیم و به مردم استان قول می‌دهم که برای سال آینده 28 هزار هکتار دیگر تحت سامانه آبیاری نوین قرار خواهد گرفت و برای این موضوع برنامه‌ریزی‌ها و بودجه لازم پیش‌بینی شده است.

دکتر روحانی افزود: در زمینه کشت گلخانه‌ای در سطح استان کرمان نیز باید با استفاده از آب کم و تلاش فراوان صادرات محصولات را افزایش داد و در این استان سطح صادرات 10 ماهه امسال نسبت به 10 ماهه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده مسیر صحیحی است که در زمینه آبیاری و کشاورزی استان انتخاب شده و باید با قوت ادامه یابد.

رئیس جمهور در ادامه به آغاز اختصاص بودجه اشتغال روستایی در استان و سراسر کشور از امروز اشاره کرد و گفت: در این راستا برای استان کرمان، 383 میلیارد تومان بودجه مقرر شده و امروز 6 طرح اشتغال روستایی آغاز خواهد شد.

دکتر روحانی با اشاره به دو اقدام و طرح مهمی که قرار است در شهرستان سیرجان طی سال‌های آینده انجام شود، گفت: اجرای این دو اقدام و طرح برای سیرجان و استان کرمان بسیار حائز اهمیت است که نخستین طرح اتصال راه‌آهن سیرجان به کرمان است. این طرح برای پیشرفت استان و در زمینه حمل و نقل مواد معدنی و ایجاد تحول در سیرجان و سطح استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به انجام خواهد رسید.

رئیس جمهور افزود: مطالعات اجرای این طرح انجام شده و چارچوب آن به تصویب رسیده و امروز کلنگ آن در سیرجان به زمین زده خواهد شد.

 دکتر روحانی انتقال آب از دریای عمان به سیرجان را طرح دیگر دولت برای این منطقه دانست و گفت: طراحی برای اجرای این طرح انجام شده و سرمایه‌گذاری و فاینانس آن توسط بخش خصوصی و دولتی آغاز گردیده است و دولت متعهد می‌شود تا مشکلات بانکی این طرح بسیار مهم را برطرف کند و اجرایی شدن آن می‌تواند ضمن تأمین نیاز مردم، در حوزه صنعت استان کرمان و شهرستان سیرجان تحول ایجاد کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: تلاش دولت این است که در طول دولت دوازدهم هم پروژه راه‌آهن به افتتاح برسد و هم آب از دریای عمان به سیرجان منتقل گردد و در این راستا دولت تمام تلاش خود را در کنار مسئولین استانی و مردم منطقه انجام خواهد داد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف مهم سفر به استان کرمان را بازدید از مناطق زلزله زده استان دانست و گفت: زلزله خساراتی را به مردم عزیز شهرستان کوهبنان و راور وارد کرده و ان‌شاء الله در جریان این سفر از مناطق زلزله‌زده بازدید می کنم و لازم است اقداماتی که مسئولین برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان انجام دادند هر چه زودتر تکمیل و نیازهای مردم به طور کامل،  تأمین شود.

رئیس جمهور افزود: فردا به مردم وعده خواهم داد که در چه تاریخی خانه‌های ساخته شده به آنها تحویل خواهد شد و امیدواریم اوایل سال آینده مشکل اسکان دائمی این مردم برطرف شود.

دکتر روحانی در ادامه مسئولین استانی را به گسترش فضای مجازی و توسعه بیش از پیش  مناطق تحت پوشش اپراتورهای تلفن همراه توصیه کرد و گفت: برای این منظور 90 میلیون تومان تخصیص داده شده تا مردم بتوانند به راحتی برای ارتباطات و اشتغال از آن استفاده کنند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته 110 میلیارد تومان در زمینه فضای مجازی سرمایه‌‌گذاری شده و در ماه‌های آینده نیز 90 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه در این سفر طرح‌ها و پروژه‌هایی مورد تصویب قرار گرفته که در سال‌های پیش‌رو اجرایی و عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: برای این منظور 1188 میلیارد تومان به منظور اجرای 29 طرح و پروژه در نظر گرفته شده که در 3 سال آینده در سطح استان اجرایی خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه با اتحاد، وحدت و امیدواری به سمت ایران سرافراز و کرمان سربلند پیش خواهیم رفت و دولت به عنوان خادم مردم برای اجرای طرح‌ها و آبادانی کشور تلاش خواهد کرد.

  تعداد بازديدها: 1764
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79218
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.