تاريخ انتشار: 13 بهمن 1396 ساعت 13:06:45
امام خمینی(ره) ملت ایران و امت اسلامی را به هویت اسلامیشان بازگرداند

حجت الاسلام سیدصدرالدین قبانچی اظهار داشت: همانطوری که امام حسین علیه السلام برای تربیت اراده امت اسلامی و حفظ هویت امت محمدی و دفاع از شریعت اسلام قیام کردند، امام خمینی(ره) نیز در این مسیر گام برداشته و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

به گزارش ایرنا؛ امام جمعه نجف اشرف از حضرت امام خمینی (ره) به عنوان رهبری یاد کرد که ملت مسلمان ایران و امت اسلامی را به هویت اسلامی خود بازگرداند و اراده اسلامی مردم ایران را دوباره زنده کرد.

حجت الاسلام سیدصدرالدین قبانچی شب گذشته (چهارشنبه) در نشست عمومی میهمانان سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از رویارویی تمدن اسلامی با تمدن غرب در دورن کنونی سخن گفت و اظهار داشت: همانطوری که امام حسین علیه السلام برای تربیت اراده امت اسلامی و حفظ هویت امت محمدی و دفاع از شریعت اسلام قیام کردند، امام خمینی(ره) نیز در این مسیر گام برداشته و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

وی افزود: امام خمینی(ره) ملت مسلمان ایران و امت اسلامی را به هویت اسلامیشان بازگرداند و اراده اسلامی مردم ایران را دوباره زنده کرد و هم اکنون ملت ایران یک ملت پیشرو محسوب می شوند که با اراده قوی و تکیه بر هویت اسلامیشان در برابر زورگویان و مستکبران ایستاده اند و برای همه مسلمانان به عنوان الگویی عملی محسوب می شوند.

این پژوهشگر مذهبی با بیان این که هم اکنون شاهد رویارویی تمدن اسلامی و تمدن دروغین غرب هستیم و غرب به دنبال مهار اراده قوی مسلمانان است، تاکید کرد: در مسیر رویارویی با تمدن غرب نیازمند علمایی هستیم که اهل عمل باشند و با مبارزه منسجم خویش بر افکار عمومی تأثیرگذار باشند.

وی همچنین گفت: دشمنان از اراده دینی و هویتی مسلمانان به واهمه افتاده اند و لذا شکست داعش و توطئه گروه های تکفیری و تجزیه صهیونیستی همگی به دلیل اراده قوی ملت عراق و مسلمانان جبهه مقاومت به شکست منجر شد و دشمنان را مایوس کرد.

قبانچی سالروز میلاد رسول اعظم صلی الله علیه و اله را تبریک گفت و اظهار داشت: عقل بشر از درک عمق این انسان کامل و حقیقت وجودی پیامبر ناتوان است اما همه ما مسلمانان افتخار می کنیم که امت فخر کائنات هستیم.

امام جمعه نجف افزود: رسول خدا شریعت را از آسمان دریافت کردند و تربیت یافته مکتب قرآن بودند و بهترین امت را ایجاد کردند که ویژگی بارز این امت اراده قوی آن ها بود.

سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با شعار «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» و با حضور 500 میهمان خارجی و داخلی از سه شنبه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلین حسن روحانی رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز شد و امشب پس از برگزاری جلسات کمیسیون های تخصصی با صدور بیانیه ای در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما پایان می یابد.

این کمیسیون های تخصصی شامل «موقعیت کنونی جهان اسلام و راهکارهای فعال کردن مؤلفه‌های فرهنگ وتمدن ساز»، «ویژگی‌های تمدن نوین اسلامی و تمایز آن از غرب»، «طرح‌های احیاگران جهان اسلام جهت تمدن سازی نوین اسلامی»، «نقش خودباوری مسلمانان و اتحادیه‌های تقریب نهاد در تشکیل تمدن نوین اسلامی»، «مساعی حمیده» و «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی» و «انساب نبوی» است.

  تعداد بازديدها: 1754
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79232
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.