تاريخ انتشار: 17 بهمن 1396 ساعت 18:51:45
کاشی‌های خورشیدی نامرئی برای بام منازل ساخته شد + عکس

کمپانی «تسلا» کاشی‌های سقفی خورشیدی را برای آینده تولید کرده است که در بخش‌های ذخیره‌کننده انرژی در منازل مسکونی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و قرار است به زودی به فروش برسند.

جی‌پلاس؛ تسلا در نظر دارد کاشی‌های سقفی خورشیدی و باتری‌های Powerall تولیدی خود را به فروش برساند. شرکت Home Depot که یک شرکت آمریکایی تولید لوازم خانگی است، با همکاری شرکت زیرمجموعه تسلا به نام Solar City اقدام به تولید این فناوری جدید کرده است.

تسلا در نظر دارد از همین باتری‌ها و کاشی‌های سقفی خورشیدی روی سقف خودروی الکتریکی این کمپانی استفاده کند. این باتری‌ها 3/5 متر ارتفاع و حدود 2 متر عرض دارند. مناطقی از کالیفرنیای جنوبی از سوی کمپانی Home Depot مشخص شده تا این کیوسک‌های باتری‌های خورشیدی نصب شوند و انتظار می‌رود که لس‌آنجلس و اورلاندو نیز تا هفته آینده به این باتری‌ها مجهز شوند.

این اقدام تسلا، تلاش گسترده‌تری برای جذب مشتریان خود است. سیستم توان خورشیدی تسلا بین 10 تا 25 هزار دلار قیمت دارد که در مقابل باتری‌های 7 هزار دلاری قیمت نسبتا بالایی است. طبق برنامه‌ریزی این شرکت، قرار است این باتری‌ها و کاشی‌های خورشیدی روی 110 طبقه از منازل آمریکایی نصب شوند.

تاکنون این سقف‌های خورشیدی تنها روی خانه کارکنان این شرکت به طور آزمایشی کار گذاشته شده‌اند. ایلان ماسک به تازگی باتری خانگی Powerwall 2 را عرضه کرده که 14 کیلووات در ساعت ذخیره انرژی دارد و با کمک پنل‌های سقفی خورشیدی کار می‌کند.

این باتری‌ها قدرت لازم برای تأمین نیروی لامپ‌ها، پریزهای برق و یخچال‌ یک آپارتمان 4 خوابه را در طول روز در اختیار دارد. باتری Powerwall 2 رشد خوبی در این میان به شمار می‌رود که تنها حدود نیمی از ظرفیت نسل جدید محصولات را دربردارد.

  تعداد بازديدها: 1448
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79252
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.