تاريخ انتشار: 19 بهمن 1396 ساعت 12:31:39
حجاب نعوذبالله ربطی به فلان آخوند ندارد، متن قرآن است / اگر من با زیرپیراهنی بیرون بیایم، حتما می‌گویید عجب آدم بی‌شخصیتی است / صداوسیما درجا می‌زند و یک دستگاه بی‌خاصیت است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حتما نباید حجاب چادر باشد، من مصر هم بودم یکی از دکترای من برای قاهره مصر است، دختران و زنان مصری چادر سر نمی‌کنند اما انصافا حجاب شان کامل است.

آیت الله سیدهاشم بطحایی درباره وضعیت حجاب در کشور و اعتراضاتی که اخیرا در قالب کشف حجاب در خیابان های تهران صورت گرفته است گفت: اندک هستند کسانی که نسبت به حجاب نگاه دیگری دارند. رضاشاه روز 17 دی را به عنوان کشف حجاب اعلام کرد که همه باید در مملکت لباس یک جور بپوشند و روحانیونی که می خواهند معمم باشند باید آزمون دهند که معلوم بود نتیجه شرکت در این آزمون رفوزگی است.

وی افزود: در مقابل فرمان کشف حجاب زنان ایستادند و مقاومت کردند به طوریکه رضاشاه مستأصل شد و عقبگرد کرد، به همین علت من گفتم به جای 9دی، 17 دی را برجسته کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ما مسلمان هستیم و حجاب از نظر اسلام امری ضروری و متن قرآن است. به عبارت دیگر ربطی به نعوذ بالله پیامبر، فلان آخوند و مرجع دینی ندارد. حالا حتما باید حجاب چادر باشد، خیر. من مصر هم بودم یکی از دکترای من برای قاهره مصر است، دختران و زنان مصری چادر سر نمی کنند اما انصافا حجاب شان کامل است. وضعیت حجاب را در عربستان و کویت نیز دیدم.

وی ادامه داد: اگر من با زیر پیراهنی بیرون بیایم، شما درباره من چه فکری می کنید؟ حتما می گویید عجب آدم بی شخصیتی است. انسان منش خودش را باید حفظ کند. در دهه 40 دانشجوی دانشگاه تهران بودم با همین لباس روحانیت می رفتم.

بطحایی اظهار کرد: انصافا صداوسیمای ما نه تنها انقلابی نیست خیلی احترامش می کنم که نمی گویم ضدانقلاب است اما درجا می زند. یک دستگاه بی خاصیت است که فیلم های بی ارزش را پخش می کند. من این حرف را می زنم که 46 سال استاد دانشگاه تهران هستم. یعنی روحانی نیستم که از دهی به اینجا آمده باشم. فوق لیسانس من برای سال 52 است.

*خبرآنلاین

  تعداد بازديدها: 2848
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79269
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.