تاريخ انتشار: 10 اسفند 1396 ساعت 23:38:18
پزشکیان: دعوا بر سر درآمد و قدرت است

ما دشمن را زمین‌گیر کرده و با تمام قدرت پوشالی‌اش بیرون راندیم اما در ساختن رسالت و در مسئولیتی که به عهده داریم موفق نبوده‌ایم. این رفتارها با هیچ منطقی چه از نظر اعتقادی و چه باوری همخوانی ندارد.

به گزارش ایلنا؛ نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: فاصله و شکاف عمیقی نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا در جامعه ایجاد شده و این قابل قبول نیست.‌

مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید رهنمون که در خرمشهر برگزار شد با تاکید بر این‌که «وظیفه داریم که راه شهدا، ارزش‌ها و خواست‌های شهدا را ادامه دهیم تا شرمنده آن‌ها نشویم»، اظهار کرد: وقتی که گرفتار مادیات، پست و قدرت و کارهایی شدیم که به ذهن شهدا نمی گنجید، نمی‌توانم توجیه کنم که چرا اینگونه شدیم.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی و ما در وضعیتی قرار داریم که به شعارها ، فکر ها و ایده هایی که شهدا داشتند فاصله و شکاف عمیقی وجود دارد و این قابل قبول نبوده و خدا از ما نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: با توجه به فرمایشات ایشان در زمینه بی عدالتی، مصداق بارز آن را در برخی پزشکان می‌بینیم. با کدام منطقی می‌توانیم بپذیریم که بعد از شهیدان، ساختاری درست کردیم که شکاف عمیقی در جامعه بوجود آمده و بگوییم که نمی‌شود کاری کرد؟

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما دشمن را زمین‌گیر کرده و با تمام قدرت پوشالی‌اش بیرون راندیم اما در ساختن رسالت و در مسئولیتی که به عهده داریم موفق نبوده‌ایم. این رفتارها با هیچ منطقی چه از نظر اعتقادی و چه باوری همخوانی ندارد. در جامعه ای که بیشتر جوانان بیکار هستند برخی میلیون ها در آمد دارند اما از کمبود درآمد گلایه داشته و حتی مالیات هم پرداخت نمی کنند.اینجا باید کاری کرده و بی عدالتی وحشتناکی که در جامعه ایجاد شده را از ریشه کن کنیم.

وی با بیان این‌که «در روز قیامت نمی‌توانیم جوابگوی خدا باشیم»، اظهار کرد: نمی‌توانیم پاسخگوی شهدا باشیم؛ چراکه آن‌ها رفتند و ما ماندیم که شاهد این بی عدالتی ها بوده و این مشکلی است که با آن درگیر هستیم.

وی افزود: متاسفانه دعوا بر سر درآمد و قدرت است و این رفتار باید در سیستم ما اصلاح شود. شهیدان این رفتارها را از ما قبول ندارند و هر کسی باید در جایگاهی که قرار دارد اصلاحات را صورت دهد.

پزشکیان در پایان با بیان این‌که «ما شرمنده شهدا هستیم»، خاطر نشان کرد: امتحان سختی پیش رو داریم و انشاءالله خداوند متعال کمک مان کند تا بتوانیم تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

  تعداد بازديدها: 1753
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79410
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.