تاريخ انتشار: 16 اسفند 1396 ساعت 23:44:45
اظهار نظر در مورد مسائل دینی به اهلش واگذار شود/ صحبت از اجباری بودن یا نبودن حجاب وقتی دستور خداست معنایی ندارد

حجاب یک واجب الهی است که ۱۱ آیه قرآن کریم در مورد آن آمده است و همانگونه که ما در مورد مسائل فیزیک و شیمی اظهار نظر نمی کنیم چون تخصص نداریم در مورد واجب بودن یا نبودن حجاب یا مسائلی از این دست نیز کسانی که تخصصی ندارند نباید اظهار نظر کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی  امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم با انتقاد از اظهار نظر بعضی افراد غیر متخصص در زمینه مسائل دینی گفتند: در هر زمینه و علمی یک صاحب نظر وجود دارد که برای کسب اطلاعات در مورد آن رشته باید به صاحبنظر و متخصص آن رشته رجوع شود و اظهار نظر کسانی که در آن موضوع و رشته خاص تخصصی ندارند کاری اشتباه است.

ایشان افزودند: مسائل دینی و حلال و حرام الهی  باید از فقها و مراجع تقلید پرسیده شود و آنها که صاحب نظر هستند در این مورد نظر دهند و کسانی که مجتهد نیستند نباید در مورد حلال بودن یا حرام بودن مسئله ای نظر بدهند.

حضرت آیت الله سبحانی گفتند: حجاب یک واجب الهی است که 11 آیه قرآن کریم در مورد آن آمده است و همانگونه که ما در مورد مسائل فیزیک و شیمی اظهار نظر نمی کنیم چون تخصص نداریم در مورد واجب بودن حجاب یا مسائلی از این دست نیز کسانی که تخصصی ندارند نباید اظهار نظر کنند.

معظم له صحبت در مورد اجباری بودن یا نبودن حجاب را امری عبث و بیهوده دانستند و تاکید کردند: چیزی که از واجبات الهی است و دستور خداست اختیاری یا اجباری در مورد آن معنا ندارد  لذا باید اظهار نظر در این مورد را به اهلش واگذار نماییم.

  تعداد بازديدها: 1885
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79452
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.