تاريخ انتشار: 22 اسفند 1396 ساعت 19:28:58
نگاهی دیگر (قسمت دویست وشانزدهم)


گفتم: آقاجون گاردین نوشت نیمی از تسلیحات صادراتی آمریکا در غرب آسیا به فروش می رسد عربستان نیز دومین واردکننده بزرگ تسلیحات دنیا است.
گفت: مقامات کشورمان نیز در دیدار با وزیر خارجه فرانسه ضمن تاکید بر راهبرد حفظ قدرت بازدارندگی کشورمان به موضوع خریدهای گسترده تسلیحاتی توسط برخی کشورهای منطقه بعنوان یکی از دلایل بی ثبات سازی امنیتی و سیاسی تاکید کردند.
گفتم: براساس آمار رسمی مراکز بین المللی آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان، چین و انگلیس به ترتیب بیشترین صادرات سلاح در جهان را دارند ، عربستان پس از هند بیشترین واردات سلاح در آسیا را داشته و ۸۴% وارداتش توسط آمریکا و انگلیس تامین می گردد.
گفت: براساس آمار مراکز مذکور ایران بدلیل برخورداری از تولید داخلی گسترده و متنوع تسلیحات کمترین واردات سلاح در منطقه را دارد.
گفتم: گرایش افراطی کشورهای منطقه علی الخصوص کشورهای حوزه پیرامونی به خرید تسلیحات متعارف و غیر متعارف ضمن دامن زدن به بی ثباتی منطقه ای زمینه انتخاب گزینه توان افزایی قدرت دفاعی برای کشورمان را اجتناب ناپذیر می کند رویکرد معقولی که طبیعتا می تواند باعث تبلیغ ایران هراسی و تشدید فروش و ارسال تسلیحات جدید به کشورهای منطقه را برای کشورهای آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، چین و روسیه فراهم سازد.
گفت: آقاجون دکترین قدرت دفاعی بازدارنده ایران بدلیل دشمنی مستمر کشورهایی مانند آمریکا بناچار با نگاه به فرا منطقه تدوین شده است اما ضروری است مراکز تدوین دکترین و راهبردهای سیاست خارجی کشور علاوه بر تاکید بر اهمیت به روز سازی قدرت بازدارندگی و دفاع از منافع و عمق استراتژیک کشور در صدد تعمیق ایران پذیری در منطقه نیز توجه ویژه مبذول دارند. باید رویکردهای منطقه ای بگونه ای تدوین و اجرایی گردند تا کشورهای منطقه دستاوردهای دفاعی و بازدارنده ایران را به مثابه سپر دفاعی منطقه دیده و بدانند باید با علم به شیطنت و القاء دشمنان بر ایران هراسی بتوانیم همسایگان را به ایران پذیری سوق دهیم.

  تعداد بازديدها: 3345
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79509
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.