تاريخ انتشار: 22 اسفند 1396 ساعت 19:35:49
محمد بن سلمان به زودی به بغداد و نجف سفر می کند

روز نخست از سفر بن سلمان شاهد مراسم امضای توافقنامه هایی با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق می شود و روز دوم نیز شامل سفری تاریخی به شهر نجف می شود و قرار است بن سلمان با رهبران دینی در این شهر دیدار کند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، یک منبع آگاه فاش کرد که مسئولان عراقی در بغداد و شهر «نجف» خود را برای استقبال از  شاهزاده«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان آماده می کنند که به زودی سفری رسمی به عراق انجام می دهد.

این منبع گفت که بغداد اکنون در حال تهیه فضای لازم و امن برای این سفر رسمی است که دو روز طول می کشد.

وی تصریح کرد که روز نخست از سفر بن سلمان شاهد مراسم امضای توافقنامه هایی با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق می شود و روز دوم نیز شامل سفری تاریخی به شهر نجف می شود و قرار است بن سلمان با رهبران دینی در این شهر دیدار کند.

همچنین جدول دیدارهای بن سلمان شامل مشارکت در مراسم افتتاح رسمی گذرگاه مرزی« عرعر»میان عراق و عربستان می شود تا عملیات تبادل تجاری میان دو کشور از سر گرفته شود و نیز در مراسم گشودن سفارت عربستان در بغداد و کنسولگری عربستان در نجف شرکت می کند.

این منبع در ادامه گفت که بن سلمان ریاست هیأتی بلندپایه متشکل از شماری از وزیران و مسئولان حکومت و بازرگانان را به عهده خواهد گرفت و این سفر بنا بر دعوت حیدر العبادی نخست وزیر عراق و با هماهنگی سیاستمداران و مسئولان عراقی که اخیرا سفرهایی به عربستان انجام دادند،صورت می گیرد.

سفر ولیعهد عربستان سعودی به عراق نخستین سفر در نوع خود است که یک مسئول بلندپایه سعودی در این سطح از سال 1989 انجام می دهد.

عربستان سعودی طی کنفرانس بین المللی کویت برای بازسازی عراق که در ماه فوریه گذشته برگزار شد، یک میلیارد دلار از طریق «صندوق توسعه عربستان» به علاوه 500 میلیون دلار برای حمایت مالی از صادرات عربستان به عراق و آغاز توزیع کمک عربستان به سازمان های امدادرسانی به ارزش 20 میلیون دلار، ارائه کرد.

مرحله جدید در روابط عربستان و عراق پس از دیدار«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی به بغداد در ماه فوریه گذشته که نخستین دیدار در نوع خود در بیست و پنج سال اخیر به شمار می رود، آغاز شد.

  تعداد بازديدها: 1395
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79510
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.