تاريخ انتشار: 06 فروردين 1397 ساعت 15:06:38
نگاهی دیگر (قسمت دویست وبيست و هفتم)


گفتم: آقاجون انتخاب بولتون بعنوان مشاور امنیت ملی ترامپ با توجه با رجز خوانی ضد برجامی و اعلام ضرورت برخورد با ایران از بازتاب خاصی در ایران برخوردار بود.
گفت: رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا هم ضمن تاکید بر اینکه قدرت های غربی در برجام متحمل هزینه‌های زیادی شدند مدعی شد با راه‌اندازی دیپلماسی موسوم به تحول‌آفرین در حال پیگیری پروژه براندازی نرم در ایران است.
گفتم: اما رییس بخش سیاست‌گذاری کاخ سفید گفته در دور قبلی مذاکرات در وین با انگلیس ، فرانسه و آلمان تلاش کردیم تا اختلافات را کاهش دهیم و به یک توافق برسیم، گفتیم ما به تعهدات خود در برجام پایبند بوده‌ایم و ایران را نیز در قبال انجام تعهداتش در برجام مسئول می دانیم.
گفت: راییس زمانی مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه ی بوش و بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل بودند که مرد قدرتمندی چون دیک چنی معاون اول و امثال پاول و رامسفلد در دولت قرار داشتند دولتی که بدلیل فرو ریختن برج های دوقلو در نیویورک و اشغال نظامی افغانستان و عراق در دو سوی ایران و جایگزین سازی با رویکرد انقلاب های رنگین آسیای میانه و قفقاز و سایر نقاط در بهترین شرایط بین المللی قرار داشت در موضوع ایران به بن بست رسیده و دولت اوباما با تغییر اساسی رویکرد مذکور ناچار از ورود به بحث هسته ای و توجه به ظرفیت همراهی سازی سایر عوامل بین المللی شد.
گفتم: یعنی برخلاف دیدگاه و ترویج برخی عناصر داخلی ورود امثال بولتون در بدنه دولت ترامپ امکان افزایش ضریب موفقیت مثلث ضد برجامی ترامپ آمریکایی ، نتانیاهو صهیونیسم و سلمان وهابی موثر نخواهد بود؟
گفت: در مورد میزان اثرگذاری امثال بولتون در موضوع ایران باید توجه داشت.
اولا جریان حاکم سیاسی آمریکا با خواست ضد برجامی ترامپ، نتانیاهو و سلمان همسویی و همخوانی ندارد به همین دلیل
 ترامپ ناچار از تکرار ادعا است.
ثانیا علی رغم مثلث ضد برجامی ترامپ ، نتانیاهو و سلمان در هر سطحی از تلاش، همچنان آمریکا نهایتا یکی از عوامل موثر ۱+۵ و ایران می باشد.
ثالثا بولتون جزء کوچکی از مجموعه قدرتمند ضد ایرانی دوران بوش بود دورانی که با استفاده از تمام عناصر قدرتمند به هیچ توفیقی در مقابله با ایران دست نیافت.
رابعا رویکرد فعلی هیات حاکمه آمریکا بر این اساس است که آمریکا متعهد به برجام بوده و باید از عدم پایبندی ایران به برجام ممانعت کرد بنابراین باید دقت کرد تا با رجز خوانی به خروج از برجام در تله ترامپ گرفتار نشویم.
خامسا ضروری است ایران با تاکید بر لزوم پایبندی آمریکا به برجام مانع از متهم سازی و بهانه تراشی آمریکا برای خروج از برجام گردد همزمان باید با حفظ همراهی سایر اعضای ۱+۵ زمینه بهره مندی کامل ایران از شرایط برجام را فراهم کرد

  تعداد بازديدها: 3600
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79589
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.