تاريخ انتشار: 13 فروردين 1397 ساعت 00:07:35
اردوغان نخست وزیر اسرائیل را تروریست توصیف کرد

اردوغان در سخنانی تلویزیونی در میان هوادارانش در شهر«ادنا» در جنوب ترکیه خطاب به نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت:« ای نتانیاهو تو یک اشغالگر هستی و به عنوان یک اشغالگر در این سرزمین هستی. در عین حال تو یک تروریست هستی».

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه،«رجب طیب اردوغان»رئیس جمهور ترکیه امروز یکشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل را در پی مخالفتش با این امر که ارتش اش «درس هایی در زمینه اخلاق» از ترکیه درباره حمله خونین به فلسطینی ها در روز جمعه در مرز نوار غزه بیاموزد،تروریست «توصیف» کرد.

اردوغان در سخنانی تلویزیونی در میان هوادارانش در شهر«ادنا» در جنوب ترکیه  خطاب به نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت:« ای نتانیاهو تو یک اشغالگر هستی و به عنوان یک اشغالگر در این سرزمین هستی. در عین حال تو یک تروریست هستی».

رئیس جمهور ترکیه همچنین خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت: «آه مظلومان تو را خواهد گرفت. در دنیا جایی برای رفتن نخواهی یافت. از دشمنی با ما دست بردار و صادق باش  وگرنه هرگز سخن مثبتی از جانب ما نخواهی شنید.»

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود:«کسی در دنیا تو (نتانیاهو) را دوست ندارد. اقداماتت در قبال قدس در سازمان ملل و جوابی که گرفتی معلوم است. به داشتن سلاح هسته‌ای مغرور نباش، زیرا در وقت خود بلا استفاده خواهد بود.»

پیش از این نتانیاهو مدعی شد که نیروهای ترکیه شرکت کننده در عملیات شاخه زیتون در منطقه «عفرین» در استان «حلب» در  شمال سوریه به غیرنظامیان ظلم می کنند!

بنابر این گزارش در حمله وحشیانه نیروهای رژیم اسرائیل به شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز در مرز نوار غزه با سرزمین های اشغالی در 42 سالروز احیای روز زمین 17 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش 1480 فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.این اقدام با واکنش های منطقه ای و بین المللی گسترده ای مواجه شد.

در همین حال، برخی اخبار نیز مبنی بر درخواست فلسطین برای برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب برای رایزنی درباره نقض های اسرائیلی و حمله به فلسطینی منتشر شده است.

همچنین روز زمین  در 30 مارس به این دلیل نامگذاری شده است که در 30 مارس سال 1976 داخل اراضی اشغالی سال 1948 طی اعتراض ها به مصادره مساحت های وسیعی از اراضی توسط دولت اشغالگر 6 فلسطینی به شهادت رسیدند.

  تعداد بازديدها: 1370
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79649
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.