تاريخ انتشار: 15 فروردين 1397 ساعت 23:53:01
نگاهی دیگر (قسمت دویست وسی ونهم)

گفتم: آقاجون سردار محمد کوثری رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در پی رجز خوانی چند روز گذشته برخی مقامات جاه طلب و ناپخته سعودی اظهار کرد عربستان عددی نیست که بخواهد در برابر جمهوری اسلامی ایران عرض اندام کند.
گفت: امام علی علیه السلام در باب دشمن شناسی فرمودند
1- اکبر الاعداء اخفاهم مکیدة/بزرگترین دشمنان مخفی کنندگان حیله های خصمانه هستند.
2- لا تستصغرن عدوا وان ضعف/ دشمن را ضعیف نشمرید هر چند ضعیف باشد.
3- آفة القوی استضعاف الخصم/ آفت قدرت ضعیف شمردن دشمن است.
بنابراین سردار کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه باید از تحقیر و خار شمردن دشمن که می تواند تهییج به استقبال از جنگ باشد پرهیز کند.

گفتم: اما برخی مقامات ارشد عربستان خام و در برابر کشورمان به رجزخوانی مشغول هستند نباید پاسخ مناسب و به موقع ایران را بشنوند؟
گفت: امام علی علیه السلام فرمودند
إِنِّي أَكْرَهُ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِينَ وَ لَكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ وَ ذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ كَانَ أَصْوَبَ فِي الْقَوْل‏ / نمی پسندم كه شما دشنام دهيد اما كردارشان را تعريف و حالات آنان را صادقانه بازگو کنید. بنابراین پاسخ به رجزخوانی حتما مشابه گویی نیست.

گفتم: کوثری گفته سعودی‌ها از ابتدا با این نیت که می‌خواستند خود را محور جهان اسلام قرار دهند همراهی خود را با اسرائیل پنهان نگاه می‌داشتند امروز با شکست پیاپی سیاست‌های رژیم آل‌سعود در منطقه ، پرده نفاق درونی شان کنار رفته و ذات خبیث آنها برای همگان روشن شده است.
گفت: با فرض صحت ادعای سردار کوثری باید توضیح دهند ما طی چهار دهه برای جدایی سعود از صهیونیسم و بازگرداندن به دامان اسلام چه اقدامات راهبردی ، ماندگار و موثری داشتیم؟ آیا راهبردها و رویکردهای انتخابی ما به ترغیب و جسارت یابی علنی سازی خواست ادعایی کوثری توسط سعودی نبود؟ ایران با کدام انتخاب های راهبردی و اتخاذ کدام رویکردها قادر به دور سازی سعودی ، قطر و سایر کشورهای اسلامی و عربی از اسرائیل است؟
گفتم: کوثری مدعی است عمر اینها یک روزه به سر می‌آید و سقوط می‌کنند رژیم جنایتکار آل‌سعود که می‌خواست یک هفته‌ای در جنگ یمن پیروز شود امروز وارد چهارمین سال تهاجم به یمن شده و کاری از پیش نبرده است.
گفت: آقاجون آلمان و ژاپن با همراهی ایتالیا در مورد جهان گشایی ، آمریکا در ویتنام و طبس و موارد متعدد دیگر ، روسیه در افغانستان ، عراق در ایران و کویت ، اعتلاف در عراق و بسیاری در بسیاری از تصمیمات با چنین اشتباهات و توهمات راهبردی در برآورد مبتنی بر واقع بینی روبرو بودند اما وضعیت مذکور هرگز به معنای آمادگی برای نابودی یا سقوط آنها نبود.
بنابراین ضروری است در مطالعه و توضیح اشتباه مدعی رجزخوان در برآورد شرایط طرفین ناخواسته به همان اشتباه دچار نشده و کشور را به ساده اندیشی در برآورد دیگران مبتلا نکنیم.

  تعداد بازديدها: 3287
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79674
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.