تاريخ انتشار: 19 فروردين 1397 ساعت 20:41:49
نگاهی دیگر (قسمت دویست وچهل ودوم)

گفتم: آقاجون سخنرانی رحیم پور ازغدی تحت عنوان به اصطلاح دفاع از رهبری در جمع نظامیان حائز نکات قابل تاملی است.
1- ازغدی پس از تاکید بر اینکه بخش های در اختیار رهبری از کارائی بالایی برخوردار و در قوای دیگر اینچنین نیست بعنوان مثال به عملکرد وزارت دفاع در ساخت تجهیزات دفاعی و موشکی نقطه زن اشاره می کند.
2- تاکید می کند که مسئولین سه قوه هم باید پاسخگوی عملکرد و ناتوانی های خود بوده و در برابر مردم بگویند غلط کردیم نتوانستیم نه اینکه بگویند نگذاشتند یا در پایان کار ادای اپوزیسیون در بیاورند.
گفت: برای بررسی مطالب امثال ازغدی که هر از گاهی تغییراتی را هم در موضع گیری و تحلیل شرایط تجربه می کند باید با توجه به نکات مختلف مانند موارد ذیل باشد.
1- پس از حجت الاسلام قرائتی صاحب برنامه ثابت چهل ساله تلویزیونی درسهایی از قرآن قطعا ازغدی دومین صاحب برنامه ثابت و روتین تلویزیون کشور است ضمن اینکه به همت و برنامه ریزی برخی نهادها از سخنرانی دوره ای کشور برخوردار و طی دو سال اخیر نیز از امکان تریبون سخنران پیش از خطبه نمازهای جمعه هم بهره می گیرد.
بنابراین ازغدی باید پیش از هر موضوعی و توجه دادن به هر کس دیگری به چرایی و چگونگی شکل گیری رانت ممتاز و انحصاری حضور ثابت در رسانه که باید ملی باشد توضیح دهد.
2- ازغدی طی حداقل دو دهه گذشته در شوراهای مختلف مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان عضو حقیقی منصوب و حضور دارد در حالی که ده ها هزار استاد دانشگاه و حوزه باید متحیر به حضور دائمی همه جایی چنین ژن ممتاز و بی بدیلی خیره بمانند.
3- ازغدی با دفاع بد مدعی کارایی بالای مراکز تحت امر رهبری است و همزمان علیه سه قوه مطالباتی را بیان می کند بعنوان مصداق موفقیت و کارایی عالی نیز به عملکرد وزارت و صنایع دفاع اشاره می کند بدون آنکه بگوید قوه قضائیه تحت امر رهبری است و بدون آنکه بگوید وزارت و صنایع دفاع مستقیما توسط وزیر و رییس منصوب رییس جمهور در دولت فعالیت می کنند
4- ازغدی سال گذشته بارها بر عملکرد صدا و سیما ، ستاد نماز جمعه و غیره هم تاخت بی آنکه بگوید مجموعه های از این دست نیز ذیل دولت نبوده و از جمله مجموعه های منصوب و ذیل دفتر رهبری تعریف می شوند.
5- مطالب ازغدی در جمع نظامیان بیان شده است لذا طبیعی است که باب طبع مستمعین تنظیم و بیان شده باشد اما ازغدی هم باید درک کند که نمی تواند به نام دفاع از مجموعه های تحت امر رهبر بر قوه قضاییه بتازد و وزارت دفاع در مجموعه دولت را به دفتر رهبری منتسب کند ، مخدوش سازی ازغدی که قطعا از مصادیق استفاده از تاکتیک دفاع بد بعنوان بهترین حمله می باشد.

گفتم: با فرض بی اطلاعی جایگاه وزارت و صنایع دفاع در دولت موضوع تقویت روحیه نیروهای نظامی حائز اهمیت بود و می تواند با توجه به شرایط منطقه و جهان ارزشمند باشد
گفت: تقویت و تقدیر معقول و منصفانه از هر مجموعه حتما لازم و ضروری است اما باید دید اولا هدف ازغدی از جعل ماهیت مجموعه عظیم وزارت و صنایع دفاعی دولت چیست؟ ثانیا تقدیر و تشویق بخشی از کشور نباید براساس توهین و تحقیر سایر بخش ها باشد. ثالثا اگر ازغدی گمان می کند از ادعایی صادقانه و قابل دفاع برخوردار است می تواند با تدوین جدول غیر مخدوش مراکز پر تعداد مذکور با تعریف معیارها و شاخص هایی قابل مطالعه به بررسی علمی در این خصوص اقدام کند.
گفتم: ازغدی با تکیه بر چه معیار و شاخص هایی می تواند به بررسی و اثبات ادعای خود اقدام و نتایج قابل قبول ارائه کند؟
گفت: آقاجون ازغدی پس از اصلاح شیوه غیر اخلاقی و غیر علمی ارائه اطلاعات مخدوش و غلط می تواند بعنوان مثال با اتکا بر معیارهای ساده قابل مطالعه آغاز کند مانند اینکه براساس سوابق قابل مراجعه و مطالعه کدام دستگاه ها و مراکز مذکور از ارزش افزوده برخوردار بودند. چه میزان خرید ایرانی داشتند. ضریب تولید سرمایه بازگشته به تولیدشان چقدر است؟ با توجه به انحصاری بودن زمینه فعالیت بسیاری از این مراکز کدام بخش ار معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را چاره سازی کردند؟ و صدها معیار و شاخص از این دست که باید به دقت بررسی و مورد پاسخگویی قرار گیرد اما اینکه ازغدی بگوید وزارت دفاع با تولیدات بسیار ارزشمندش تحت امر رهبری است یعنی با ارائه اطلاعات مخدوش و غلط در صدد دفاع بد بهترین حمله است.

  تعداد بازديدها: 3389
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79702
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.