تاريخ انتشار: 19 فروردين 1397 ساعت 22:05:22
ساختمان نظام باید بازسازی شود/ با جاسوس و نفوذی خطاب کردن همدیگر کار درست نمی شود

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ساختمان نظام پایه هایی محکمی دارد، منتها یک مقدار این ساختمان را گرد و غبار گرفته و  ما باید این ساختمان را بازسازی و تعمیر کنیم، گفت: این که همدیگر را جاسوس، نفوذی و ضد انقلاب خطاب کنیم، کار درست نمی شود.

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفت و گو با خبرنگار جماران ، در خصوص وضعیت کنونی کشور و اولویت های کاری سال 97 گفت: کشور ما از نظر زیربنایی، بنیاد های محکم و استواری دارد چرا که و قانون اساسی مترقی و متعالی ای داریم، اما در روبنا یعنی رفتارها و عملکرد های مشکلاتی داریم.

وی ادامه داد: ما می توانیم این مشکلات روبنای را از بین ببریم و تحول ایجاد کنیم چرا که زیربنای ما محکم است. بنابراین این گونه نیست که بخواهیم ساختمان را تخریب کنیم و ساختمان جدیدی بسازیم؛ ساختمان ما پایه هایی محکمی دارد منتها یک مقدار این ساختمان را گرد و غبار گرفته و  ما باید این ساختمان را بازسازی و تعمیر کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: معمولاً در در آستانه سال جدید رسم است که همه  خانه تکانی می کنند. ما نیز در سال جدید باید کشور را خانه تکانی کنیم و عملکردهایمان را سامان دهیم. باید به مردم امید دهیم تا مردم احساس کنند که تغییراتی در حال انجام است و ما کارهایی را برای خدمات رسانی به آن ها شروع و به نقاط ضعفمان توجه کرده ایم.

وی اضافه کرد: اگر مردم چنین احساسی پیدا کنند که ما واقعاً می خواهیم مشکلات آن ها را حل کنیم، امیدوار می شوند و به دنبال ما می آیند.

هاشم زاده هریسی با بیان این که سال 97 سال 40 ام انقلاب و نظام است و به نظر من این سال را باید سال اصلاحات و تحولات قرار دهیم و در مردم امید ایجاد کنیم، گفت: ما به راحتی می توانیم این کار را انجام دهیم، منتها این امر نیازمند تصمیم مسئولین است و باید با این تصمیمات در راستای شناخت نقاط ضعف خود پیش برویم.

وی گفت: در حال حاضر ما مشکلات را می دانیم و نارضایتی ها را احساس می کنیم چرا که همه مشکلات را فریاد می کشند. دیگر این چیزی نیست که مخفی باشد یا کسی بتواند آن را انکار کنند اما علتش را نمی دانیم و ریشه یابی نمی کنیم.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ما نمی دانیم که چرا اقتصاد ما به این روز درآمده است؟! چرا همه شعارهای خوبی داریم اما هیچ کدام  تحقق پیدا نمی کند. نمی دانیم، به این دلیل که  نمی نشینیم مشکلات را بررسی و نقاط ضعف را پیدا کنیم. همه فقط فرافکنی می کنند و مشکلات را گردن دیگری می اندازند. این دولت به گردن دولت قبل، این جناح به گردن جناح دیگر و این قوه به گردن قوه دیگرمی اندازد. یعنی همه خطاب به دیگران صحبت می کنند و هیچ نهاد و ارگانی به خودش حرف نمی زند و خودش را مورد خطاب قرار نمی دهد و گناه را گردن دیگران می اندازد. تا مادامی که چنین هست ره به جایی نخواهیم برد.

وی در مورد ایده گفت و گوی ملی برای عبور از مشکلات بیان داشت: مهمترین چیزی که کشور ما نیاز دارد، اعتماد مردم و مسئولین به همدیگر است. این که همدیگر را جاسوس، نفوذی و ضد انقلاب خطاب کنیم، کار درست نمی شود. ما با این کارها خودمان را متهم و تحقیر می کنیم و خودمان را از ارزش می اندازیم.

آیت الله هاشم زاده هریسی در پایان تاکید کرد: ما باید به همدیگر اعتماد کنیم، دست در دست هم دهیم و هر فرد خودش را گناهکار بداند و ریشه ها را پیدا کنیم. مادامی که مهربانی و اعتماد در کشور وجود نداشته باشد کشور درست نمی شود چرا که اگر ما وقتی همه را خائن بدانیم چه کسی پس برای کار کردن می ماند. از آمریکا و عربستان که نمی آیند کشور ما را آباد کنند، ما باید خودمان درست کنیم اما وقتی ما خودمان متخصصانمان را از کشور برانیم، مشکلی حل نمی شود. چرا که عقل چنین چیزی را اجازه نمی دهد و عقل هم باور نمی کند که ما در این راه موفق باشیم.

  تعداد بازديدها: 1954
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79710
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.