تاريخ انتشار: 20 فروردين 1397 ساعت 21:55:59
نگاهی دیگر (قسمت دویست وچهل وسوم)

گفتم: آقاجون سکانس پایانی سریال پایتخت در شنبه شب بسیاری از بینندگان را مبهوت و بشدت متاثر کرد سکانسی که شامل یک جمله بود آنجایی که حیوان داعشی در تماس تلفنی گفت اسرا دو پیر مرد ، چند زن و بچه و در حالی که با پوتین صورت سارا یا نیکای به خاک نشسته را بالا می آور گفت و دو حوری هستند در حالی که با پوتین لگدی به هما مادر بچه ها زد و نقی و سایر مردان خانواده که در اطاقکی کوچک گرفتار و از شدت غیرتمندی در حال قالب تهی کردن بودند را تصویر کرد.
گفت: آقاجون پنجمین فصل پایتخت بدلایلی که در مطالب قبل مورد توضیح قرار گرفت و توسط بسیاری دیگر قابل نقد و غیر قابل قبول است اما :
1- سیروس مقدم و گروه نویسندگان با خلق یک سکانس چند ثانیه ای به اندازه یک جمله کوتاه بیننده را چنان به ماهیت حیوانات داعشی نزدیک کردند که قطعا تمامی غیرتمندان ایران را به شدت متاثر و بیش از پیش سپاسگزار و شاکر مجاهدت و از جان گذشتگی غیرتمندان مدافع حرم ساخت.
2- مقدم با خلق سکانسی به اندازه یک جمله کوتاه باعث گردید تا حاضرین در فضای مجازی نیز طی دیروز و امروز با افتخار به احترام شیرمردان ایران اسلامی که داعش ابلیس را بسیار دورتر از خانه و مردم شریف کشورمان به خاک ذلت و نابودی به نشانند تمام قد بایستند.
3- سیروس مقدم و نویسندگان سریال طنز عیدانه اثبات کردند که با یک سکانس خاص اما بسیار خالصانه می توان در دل سریال طنز بیست قسمتی هم بی حاشیه سازی و رجز خوانی و انکار دیگران به بیان عظمت و حقانیت مجاهدان راه حق و دفاع از شرف انسانی و کشور دست یافت.
4- ثابت کردند که تعظیم و تکریم تمامی مردم در برابر صلابت نجیبانه چهره آرام و استوار جوانی به نام حججی احساس و تنفس در فضای خاص آن روز نبود که در تمامی روزها ، تمامی مردم شریف و قدرشناس ایران با یاد جوانمردی غیرتمندان مدافع حرم که خلف شایسته رزمندگان دفاع مقدس هستند متکی بر درک و باور بر چنین حماسه سازی های بی بدیلی است.
5- خاتمه سخن اینکه سکانس کوتاه و اثر گذار را می توان از جنس حماسه سازی حضرت استاد فرشچیان در تابلوی بی نظیر عصر عاشورا نامید.

  تعداد بازديدها: 3540
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79715
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.