تاريخ انتشار: 25 فروردين 1397 ساعت 20:07:13
نگاهی دیگر (قسمت دویست وچهل وهشتم)


گفتم: آقاجون ائتلاف آمریکایی ، انگلیسی و فرانسوی شب گذشته با اعلام اهدافی سوریه را با شلیک بالغ بر ۱۰۰ موشک مورد حمله قرار داد.
ائتلاف تاکید کرد که هیچ یک از پایگاههای روسی و ایرانی هدف شلیک نبودند.
گفت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از حمله آمریکا به سوریه اعلام کرد همین امروز به دهن کجی آمریکا پاسخ خواهد داد همچنین طی تماس تلفنی با نتانیاهو گفتگو کرد بنابر اعلام منابع خبری پوتین در این تماس از نتانیاهو خواسته تا هیچ کاری که منجر به بی‌ثباتی سوریه شود انجام ندهد.
پوتین اعلام کرد نخست وزیر اسرائیل در جریان این تماس تلفنی گفته اسرائیل احتمالا کمپینی را برای جلوگیری از تثبیت قدرت نظامی ایران در سوریه به راه می‌اندازد.

گفتم: پوتین پس از تهاجم موشکی طبیعتا باید برای اعلام هشدار یا کنترل بحران با روسای جمهور آمریکا و فرانسه یا نخست وزیر انگلیس یعنی مقامات ائتلاف یا دبیرکل سازمات ملل و امثالهم گفتگو می کرد چرا نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که در حمله موشکی مشارکت نداشت گزینه مذاکره در اولین تماس پوتین رییس جمهور روسیه بود؟
گفت: آقاجون اگر بپذیریم حضور با تاخیر سه ساله روسیه در جنگ سوریه اقدامی کاملا غیر احساسی و صددرصد راهبردی بود نکات ذیل معنا خواهند داشت.
1- مدیریت و کنترل هر عامل موثر غیر قابل پیش بینی و نتایج غیر قابل برآوردی برای روسیه از اهمیت ویژه برخوردار خواهد بود.
2- روسیه تنها عامل احساسی و غیر قابل پیش بینی متصل به ائتلاف را اسرائیل می داند عاملی که با ورود به معادله سوریه با رویارویی قطعی ایران مواجه و می تواند منجر به بروز شرایط غیر قابل پیش بینی باشد.
3- لذا پوتین رییس جمهور روسیه در اولین ساعات پس از حمله موشکی آمریکا ، انگلیس و فرانسه بجای گفتگو با روسای سه کشور با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس و نامبرده را به آرامش و پرهیز از ورود به موضوع سوریه فرا می خواند.
4-  مواضع اعلامی روسیه و تماس پوتین رییس جمهور روسیه با نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شاید در صدد تاکید بر این نکته باشد که روسیه نیز معادله روسیه و ائتلاف آمریکایی در موضوع سوریه را فرصت و محل طرح معادله و رویارویی ایران و اسرائیل نمی داند.

  تعداد بازديدها: 3648
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79739
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.