تاريخ انتشار: 07 ارديبهشت 1397 ساعت 21:56:50
نگاهی دیگر (قسمت دویست وشصت ونهم)

گفتم: آقاجون ملاقات این و اون رهبران کره شمالی و جنوبی پس از سال های پر چالش و اضطراب اخیر با شرایطی خاص و نمادین انجام شد.
گفت: دیروز برای اولین بار تصاویر دیدار پامپئو رییس وفت سیا (وزیر خارجه فعلی ترامپ) و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی نیز توسط کاخ سفید منتشر شد.
گفتم: تصاویر دیدار و مذاکرات سرّی پامپئو و وان در اوج جنگ لفظی آمریکا-کره جنوبی با کره شمالی که تا مرز تهدید تهاجم متقابل اتمی منجر شد بسیار جالب توجه است.
گفت: مدل مذاکره دو جانبه بعلاوه ناظر که قبلا در مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی با تجربه که بدلیل به رسمیت شناخته نشدن مذاکره مستقیم ایران و آمریکا (رسمی - سرّی) به سرانجام نرسید.
گفتم: مگر ایران و آمریکا در سال های مذکور بنابر پیشنهاد و مدیریت دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول تیم مذاکره کننده هسته ای و علی رغم مخالفت احمدی نژاد رییس جمهور وقت با طرف آمریکایی دیدار و مذاکره نکردند؟
گفت: آقاجون بین ایران و آمریکا در مورد موضوع افغانستان ، عراق و کلیت بحث هسته ای مذاکره شد که نهایتا مذاکره ایران و ۵ را با سهم مساوی شش کشور به ۱+۵ تبدیل کرد که طبیعتا ظرفیت لازم برای گفتگوهای دو جانبه ایران و آمریکا نبود شاید به همین دلیل برجام فاقد منفعت خاصی برای آمریکا تعبیر می شود.

  تعداد بازديدها: 3232
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79851
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.