تاريخ انتشار: 10 ارديبهشت 1397 ساعت 23:30:34
نگاهی دیگر (قسمت دویست وهفتادوسوم)

گفتم: آقاجون سیف رئیس کل بانک مرکزی نوشته در پاسخ به این التهابات اخیر بازار ارز با واکاوی عوامل و شرایط ، تصمیم به استقرار ترتیبات جدید ارزی گرفتیم در این ترتیبات نرخ ارز بر مبنای 4200 تومان تعیین و مقرر شد در طول زمان متناسب با متغیرهای بنیادین اقتصادی تعدیل شود.
گفت: ادعای تزریق ارز و سکه نامحدود توسط بانک مرکزی به بازار، همزمان با اتهام سازی و برخورد امنیتی و پلیسی با بخشی از دست اندرکاران غیر دولتی مجاز و غیر مجاز بازار سیاستی است که طی چهار دهه گذشته انتخاب و علی الظاهر بعنوان تنها راه حل قابل دسترس تکرار شده است.
گفتم: سیف علاوه بر اینکه تحلیل های اخیر بر عوامل ذیل بعنوان دلیل التهاب بازار ارز در خصوص اثرگذاری برخی عوامل داخلی را نارسا می داند نقش اقدامات التهاب آفرین آمریکا همراه با تزریق انتظارات منفی در بازار ارز توسط برخی عوامل داخلی را به عنوان عامل اصلی مورد تاکید قرار داد.
گفت: اینکه برخی مسئولان عالی تلاش می کنند نقش قدرت های مسلط سیاسی و اقتصاد جهانی بر خرده اقتصاد ایران را بسیار ناچیز یا مهلک تعریف کنند مقاماتی که اگر مبتلا به کور رنگی و مالیخولیا نباشند قطعا مبتلا به خود شیفتگی مستانه یا خود هراسی کودکانه هستند.
باید درک کنند حداقل دو دهه سیاست گذاری کور مبتنی بر خودفریبی است که کشور را در شرایط بسیار دشوار و پیچیده امروزی قرار داده است وضعیت دردناکی که به گفته امروز رهبری باید در صدد نجات جوانان و مردم از ام الفساد بیکاری باشیم.
تاکید بر کلمه نجات شاید بیان کننده عمق فاجعه شرایط موجود باشد فاجعه عظیمی که طی سال های ۸۹-۹۳ توسط علمای اقصاد تحت عنوان رشد ضریب مهار ناپذیر فلاکت تعریف شد.

گفتم: چرا علی رغم واقعیت موجود برخی مقامات عالی رتبه مانند دهه گذشته همچنان تلاش می کنند قدرت اثر گذاری مخرب بزرگترین و نافذترین اقتصاد جهان بر خرده بازار ایران را ناچیز و ساده اعلام کنند؟
گفت: آقاجون عدم واقع بینی و درک حقایق برآورد و هدف گذاری راهبردی را به خیالبافی و حماقت نزدیک می کند وضعیت ناشی از چنین روندی است که مدیریت موضوعی معمولی مانند ایجاد اشتغال را در شرایطی قرار می دهد که به فرمایش امروز رهبری باید به فکر نجات از عفریت بیکاری بود.

  تعداد بازديدها: 3201
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79888
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.