تاريخ انتشار: 11 ارديبهشت 1397 ساعت 20:50:57
نگاهی دیگر (قسمت دویست وهفتادوپنجم)

گفتم: آقاجون (کانال) تلگرامی نزدیک به یکی از نهادهای مخالف دولت نوشته چگونه باید توجیه کرد در کشوری که هزاران نخبه و مردان و زنان شایسته وجود دارد در طی چهار دهه همه مسئوليت های مهم فقط در اختیار چند صد نفر باشد.
گفت: اینکه چرا مجموعه سیاسی با تفکر (کانال) فوق به چنین موضوعی اشاره می کند حتما موضوع قابل تاملی است اما توجه به مدیران و حاکمان ابدی نیز موضوعی جدی است که حتما از موانع شایسته سالاری و مقابله با مدیریت موروثی محسوب می شود حاکمانی که مدیریت کشور را بخش کوچکی از دارائی خود تلقی می کنند.
گفتم: (کانال) نوشته چه دولتی با چه گرایشی سرکار باشد راست یا چپ ، اصلاح طلب یا اصولگرا مهم نیست این افراد در همه ادوار بر مسند می مانند.
گفت: قدرت رنگ پذیر نیست و مشتاقان قدرت اصولا رنگ بازی را برای مشغول سازی عوام و افزایش ماندگاری در قدرت می سازند صاحبان قدرت دائمی طبیعتا از فرصت کافی برای ساخت ابزار مدیریت مستاجرین مناصب اجاره ای برخوردار و هر مستاجر را به دست رنگی کنار گذاشته و رنگ دیگر را چند صباحی جایگزین می کنند.
گفتم: (کانال) نوشته تا عمر دارند در این پست ها و مناصب حضور دارند اهل استعفا و کنارگیری نیستند فقط مگر مرگ به سراغشان بیاید و حضرت عزرائیل به نهضت خدمت رسانی اینها پایان دهد.
گفت: برای شناخت عناصر قادر به حضور در ادوار تمامی دولت ها کافی است اسامی را مرور کرد البته حتما منظور (کانال) اشاره به عناصری است که در همه ادوار مدیر عالی رتبه بی نیاز از پاسخگویی هستند عناصری که همواره می توانند در مقام پرسش گری باشند و هرگز پاسخگویی را تجربه نمی کنند عناصری که هیچ دولتی نمی تواند خالی از آنها باشد عناصری که می توانند بسیار فراتر از دولت ها در روند تصمیمات و حتی انتصابات موثر باشند.
گفتم: (کانال) نوشته این مدیریت فسیل شده هر آنچه داشته برای کشور و مردم عرضه کرده است که به وضعیت بد فعلی رسیده ایم و بعد از این هم دیگر هيچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد و تغييری در شرايط زندگي مردم رخ نخواهد داد.
گفت: (کانال) پس از طرح موضوع مدیران ابدی باید شجاعانه به مصادیقی نیز اشاره می کرد البته تاکید آن به اثرگذاری مدیران ابدی از آمد و شد دولت ها اشاره به فضای مدیریتی فراتر از قوه مجریه ای است که به اجاره نشینی می آیند.
گفتم: (کانال) نزدیک به یکی از نهادها نوشته مدیران ابدی هر جا هم که كم مي آورند دم از مقام معظم رهبري و امام مي زنند اما نه ذره اي اعتقاد دارند و نه در منش و رفتارشان می توان از راه و روش رهبر انقلاب و امام عزیز چیزی دید و فقط از رهبري و امام براي پست و قدرت و تحکیم موقعیت خودشان هزينه می کنند.
گفت: آقا جون این (کانال) به درستی به تبعات استفاده از مدیران ابدی و موروثی اشاره نموده است.
موضوعی که با توجه به بیکاری بخش اعظمی از مردان و زنان شایسته کشورمان که از نسبت با مجاری قدرت بی بهره هستند.
- باید افزایش موقعیت های کلیدی متکی بر حق انتخاب مستقیم مردم مورد تجدید نظر قرار گیرند.
- باید به منظور حذف سیستم شایسته کش که کانال تحت عنوان مدیریت ابدی و موروثی مورد اشاره قرار داده است در اولین گام به مدیریت انحصاری عناصر دارای بیش از سه دهه ماندگاری در مناصب غیر انتخابی پایان داد.
- باید سیستمی بنا کرد که حداقل یک روز قبل از ملاقات این افراد با عزرائیل سلام الله علیه مناصب در اختیارشان را به ۱۰ یا ۵ پست همزمان تقلیل داد ه یا برای حضور در یک پست سقف قائل شد، شاید با این رویه در روندی چند ده ساله در شایسته سالاری و رهایی از قید مدیران ابدی بجایی برسیم.

  تعداد بازديدها: 4279
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79892
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.