تاريخ انتشار: 14 ارديبهشت 1397 ساعت 22:37:16
نگاهی دیگر (قسمت دویست و هفتاد و هفتم)

گفتم: آقاجون گروه های مردمی پس از اخذ مجوز از وزارت کشور تجمع اعتراضی علیه فیلترنیگ تلگرام را در مسکو برگزار کردند.
- معترضان پلاکاردهایی علیه رازکومنادزور نهاد دولتی ناظر بر ارتباطات در روسیه در دست داشتند.
- این نهاد حکم مسدود کردن تلگرام از دادگاه را گرفت به این دلیل که تلگرام حاضر نشد کدهای رمزنگاری شده را در اختیار سازمان اطلاعات و امنیت روسیه قرار دهد.
- مقام‌های امنیتی روسیه می‌گویند برای ردگیری تروریست‌ها و مجرمان به این کدها نیاز دارند.
گفت: برخلاف روسیه و بسیاری از کشورها و برخلاف نص قانون اساسی و آئین دادرسی کیفری در ایران مرجع اجرایی خاصی شاکی تلگرام نبوده لذا دادستانی بدون ارائه کیفر خواست به دادگاه صالحه، بنابر صلاح دید خود حکم به توقف تلگرام را بعنوان ارتکاب به ده ها مصداق فساد عمومی و اننیتی اثبات نشده صادر کرده است.
گفتم: نکته جالب اینکه روسیه وارث رژیم استبدادی استالینیسمی علی رغم شکایت به دادگاه و اخذ حکم توقف فعالیت تلگرام با درخواست مخالفین برای برپایی تجمع اعتراضی علیه خود نیز مجوز لازم را صادر کرده است.
گفت: روسیه پس از گورباچف تلاش می کند تا به مرور زندگی سیاسی و اجتماعی مبتنی بر مبانی آزادی را تجربه کند لذا ضمن رعایت قوانین دولت برای شکایت علیه تلگرام به دادگاه ذی ربط مراجعه و حکم فیلترینگ را دریافت می کند از طرفی حقوق معتقدین به لزوم استفاده آزاد و بدون سانسور و تجسس تلگرام را نیز محترم شمرده و مجوز تجمع صادر می کند.
گفتم: معترضین به فیلترینگ تلگرام در ایران نیز می توانند برای برپایی و اعلام اعتراض عمومی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند؟
گفت: آقاجون اولا رییس جمهور بعنوان رئیس بالاترین مرجع امنیتی معترض اقدام یکسویه و مغایر قانون دادستانی می باشد. ثانیا دادستانی ضمن انتشار فهرست همیشگی مورد استفاده علیه متهمین هر نوع مخالفت و اعتراض را عملی مغایر امنیت کشور معرفی کرده است. ثالثا مردم با نصب بالغ بر ۱۳ میلیون بار سایفون ظرف دو روز نظر رسمی و قاطع خود را در مورد اقدام  دادستانی اعلام کرده اند. رابعا مقامات قضایی ما علی رغم انقلاب اسلامی که مبتنی بر عدالت طلبی و آزاد اندیشی بود متاسفانه هنوز حتی با نمایش آزاد اندیشی روسی نیز به اندازه سال ها فاصله دارند.

  تعداد بازديدها: 3630
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79940
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.