تاريخ انتشار: 14 ارديبهشت 1397 ساعت 23:01:54
نگاهی دیگر (قسمت دویست و هفتاد و هشتم)

گفتم: آقاجون کانال تلگرامی تحت عنوان داییان سید علی نوشته یکی از تولیدکنندگان شیشه و بلور در حین بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای تولیدکنندگان ایرانی نسبت به بی توجهی آستان قدس رضوی و ستاد باز سازی اعتبات به تولدات داخلی و تامین اقلام مورد نیاز از کشور چک گلایه کرد.
گفت: رئیسی طی سخنرانی دو روز پیش در دانشگاه فردوسی ضمن توهین و نفرین علیه کسی که شبهه عدم پرداخت مالیات آستان قدس را در ذهن‌ها ایجاد کرد گفت: آستان با اخذ مجوز از امام تا دو سال پیش (۳۵ سال) از پرداخت مالیات معاف بود بنده از رهبری کسب تکلیف و بر اساس فرموده ایشان الان مالیات تکلیفی و ارزش افزوده را پرداخت می‌کنیم.
گفتم: وزارت خارجه مراکش می‌گوید روابط دیپلماتیک خود را با تهران به دلیل حمایت تسلیحاتی و آموزشی ایران از جبهه پولیساریو (جنبش استقلال‌طلب صحرای غربی) قطع می‌کند. امارات متحده عربی نیز از قطع روابط دیپلماتیک مراکش با ایران حمایت کرد.
گفت: بنابر اعلام یک منبع آگاه در وزارت خارجه در رخدادی کم سابقه پس از صدور بیانیه مراکش وزیر امور خارجه این کشور سه شنبه برای دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود بطور غیر رسمی وارد تهران شد.
گفتم: بنابر اعلام جلائی‌پور (پدر محمد رضا جلائی پور) فرزندشان پس از پانزده روز دستگیری توسط اطلاعات سپاه ضمن تماس کوتاه با برادرش ضمن اعلام سلامت گفته من قصد خودکشی ندارم.
گفت: پس از اعلام چند خودکشی زندانی سیاسی - امنیتی مناسب بود دادستان کل کشور یا معاون اول قوه قضائیه نسبت به توضیح دستگاه دستگیر کننده ، محل نگهداری و کسب اطمینان از سلامت و شرایط قانونی نگهداری و برخورد با متهم اقدام می کردند تا کشور متحمل هزینه سیاسی و امنیتی جدیدی نگردد.
گفتم: شریعتمداری کیهان با اوج گیری جنگ لفظی آمریکا و کره شمالی نوشت: رهبر کره به درخواست آمریکا برای مذاکره پاسخ مثبت نداد و برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را غیرقابل مذاکره اعلام کرد. کره‌ از مذاکرات بی‌نتیجه و فاجعه‌آمیز ایران با آمریکا عبرت گرفته و حاضر نشد مانند ما به چنبره گرفتار کند. رهبر کره‌ نمونه‌ موفق از مقابله مقتدرانه بجای سازش است.
گفت: شریعتمداری کیهان که همزمان با دیدار محرمانه اون و پمپئو رییس سابق سیا در باب اقتدار اون قلم فرسایی می کرد هنوز در برابر انتخاب عقلانی رهبر جوان کره شمالی در شُک مغزی قرار دارد.
- کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی در اقدامی بدیع و شجاعانه با موجائه این رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در صفر مرزی ملاقات و پایان فعالیت اتمی کره را اعلام کرد.
- اون دو روز بعد ضمن اعلام تنظیم ساعت  کشورش به وقت کره جنوبی گفت بمب اتمی به دردسرش نمی ارزد اون رهبر (محبوب و مورد ستایش جریان فکری همسو با مدیر موسسه کیهان) کره‌ شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی و مقامات و خبرنگاران آمریکایی جهت حضور در مراسم توقف رسمی فعالیت مرکز آزمایش هسته‌ای و حذف موشک های بالستیک این کشور که قرار است در ماه می برگزار شود دعوت کرد.
- جمهوری اسلامی ایران به اعتراف مقامات آمریکائی ، اسراییلی و عربستانی در مذاکرات هسته ای با ۱+۵ به پیروزی بی نظیری دست یافته و با پشت سر گذاشتن تحریم های جهانی می تواند از زنجیره کامل فعالیت هسته ای برخوردار باشد که قطعا برای جریان فکری کیهان خوشایند نبوده و نخواهد بود.

- گفتم معاون دادستان مدعی شد که اعمال فیلترینگ تلگرام در ایران موفق تر از روسیه است.
- گفت براساس آمار اعلامی طی دو روز بیش از ۱۳میلیون کاربر به دانلود سایفون اقدام کردند ضمنا دنبال کنندگان کانال های معروف خبری دارای چند میلیون کاربر در تلگرام در کانال های داخلی علی رغم فیلترینگ و تبلیغات سنگین به زحمت به ۱% تا ۵% درصد می رسند
گفت: آقاجون نیمه های سال ۶۹ پس از سال ها مبارزه کور و بی نتیجه به ناچار آزادی ویدئو در کشور اعلام شد بلافاصله مجوز تاسیس هزاران  ویدئو کلوپ صادر شد مساجد و مراکز اداری نیز صاحب دفتر ویدئو کلوپ شدند اما نوشداروی پس از مرگ سهراب بود زیرا بام منازل در آستانه ی میزبانی گیرنده ماهواره قرار داشتند.
قصه تلخ و پر تکراری که در آستانه ی دسترسی مردم به اینترنت در اوایل دهه هشتاد مجددا تجربه شد.

  تعداد بازديدها: 3654
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79942
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.