تاريخ انتشار: 17 ارديبهشت 1397 ساعت 23:30:01
نتیجه انتخابات پیروزی سیاسی و معنوی بزرگی برای گزینه مقاومت است

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که هدف از قانون انتخابات، به حاشیه راندن طرف خاصی بوده است. در میان گروه‌های سیاسی که در انتخابات شرکت کردند، کسی وجود ندارد که بخواهد طرف دیگر را به حاشیه براند.

دبیرکل حزب الله لبنان امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور تاکید کرد: ساختار جدید پارلمان تضمین کننده حمایت از گزینه استراتژیک و معادله ارتش، مردم و مقاومت است. نتیجه انتخابات پیروزی سیاسی و معنوی بزرگی برای گزینه مقاومت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: از تمامی کسانی که اهل وفاداری هستند، قدردانی می‌کنم. خود برگزاری انتخابات یک دستاورد ملی است که برای لبنان و دولت ثبت می‌شود. قانون نسبیتی بهتر و درست‌تر است و نباید به قانون اکثریت برگشت.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که هدف از قانون انتخابات، به حاشیه راندن طرف خاصی بوده است. در میان گروه‌های سیاسی که در انتخابات شرکت کردند، کسی وجود ندارد که بخواهد طرف دیگر را به حاشیه براند.

وی تاکید کرد: شخصیت‌های سیاسی در کشور هستند که تصور می‌کردند که هدف قرار گرفته‌اند اما عملاً مشخص شد که آنها می‌توانند در هر منطقه‌ از کشور آزادانه حرکت کنند. تجربه برگزاری انتخابات ثابت کرد که اوضاع امنیتی در کشور بسیار خوب است که این بر خلاف چیزی است که برخی از شخصیت‌ها می‌گویند. اوضاع امنیتی در کشور بسیار عالی بود چراکه تنش‌های موجود در منطقه را مد نظر قرار داده بودیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ساختار جدید پارلمان تضمین کننده حمایت از گزینه استراتژیک و معادله ارتش، مردم و مقاومت است.

وی تاکید کرد: در مرحله پیش از انتخابات، تلاش‌هایی برای هدف قرار دادن مقاومت و اعمال فشار بر همپیمانان آن و خاستگاه مقاومت صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله عنوان  داشت: ما تاکید داشتیم که فراکسیون پارلمانی دارای توازنی داشته باشیم که هدف از آن حمایت از مقاومت و اجرای برنامه‌های ما و مبارزه با فساد باشد. برخی دنبال این بودند که دو نامزد از محیط شیعی و مشخصاً از جنوب و بقاع روی کار بیایند.

وی افزود: هجمه‌ای که مقاومت را در انتخابات هدف قرار داد، با بالا رفتن میزان رای گیری‌ها، نتایج معکوس خود را نشان داد. ادامه گفتمان‌های تند و تحریک آمیز که در کمپین‌های انتخاباتی مطرح شد، به مشکل خواهد انجامید. نتایج انتخابات بزرگترین پاسخ به کسانی است که از کاهش سطح محیط مقاومت صحبت می‌کردند. طرفداران مقاومت با احساس مسئولیت ملی بسیاری عمل کردند، نه آنکه بر اساس نظرات شخصی رفتار کرده باشند.

دبیرکل حزب الله عنوان داشت: باید به گفتمان آرام کردن اوضاع برگردیم و هرکس که خواهان ادامه تحریک‌ها است، هدفش فتنه انگیزی در کشور می‌باشد. این انتخابات پایان یافت و در مقابل ما، انتخابات‌های متعددی وجود دارد که برجسته‌ترین آنها انتخابات ریاست پارلمان و تشکیل دولت است. هم و غم شهروندان و تحولات سریع در منطقه نمی‌طلبد که تشکیل دولت طول بکشد.

وی افزود: هویت عربی و مقاوم بیروت با نتایج انتخابات مشخص خواهد شد. نتیجه انتخابات پیروزی سیاسی و معنوی بزرگی برای گزینه مقاومت است.

  تعداد بازديدها: 1938
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79970
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.