تاريخ انتشار: 18 ارديبهشت 1397 ساعت 20:28:04
دختر آملی لاریجانی، جاسوس نیست / برخورد با توقیف کننده پاسپورت دختر فروهر / دری اصفهانی جاسوس نیست

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: وزیر اطلاعات در جلسه این کمیسیون ضمن رد انتصاب جاسوس بودن دختر آیت‌الله آملی لاریجانی و اعتراف فرد اشاعه‌ دهنده این موضوع به کذب بودن آن، تاکید کرد با فردی که پاسپورت فرزند فروهر را در فرودگاه توقیف کرده و بازجویی نموده است، برخورد صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز میزبان وزیر اطلاعات برای پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان بود که نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در توضیح این جلسه، گفت: در این جلسه امیرآبادی نماینده قم سوالی از وزیر اطلاعات درباره انگیزه جابر انصاری و همکاران او در اهدای واحدهای مسکونی به قضات پرسید، آن هم در شرایطی که تایید نشده جابر انصاری مسئولیتی در وزارت راه و شهرسازی دارد یا خیر.

به گفته نقوی، وزیر اطلاعات در پاسخ گفت که زمان تایید صلاحیت ایشان قبل از این ماجراها بوده،‌ در آن زمان هم با عنایت به ملاحظاتی مشکلی نداشت.

وی گفت که با توجه به اینکه این سوال باید از وزیر راه و شهرسازی پرسید می شد، امیرآبادی از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سوال صادقی نماینده تهران از وزیر اطلاعات، گفت:‌ این سوال درباره ضابطه تهیه و تدوین و انتشار بولتن‌های خبری محرمانه بود که انتشار این اخبار در فضای مجازی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. در پاسخ وزیر اطلاعات اشاره کرد که انتشار بولتن‌ها با کنترل و دقت این وزارتخانه صورت می‌گیرد ولی مسئولیت حفظ و نگهداری آن با همان دستگاهی است که مطابق طبقه‌بندی‌های انجام شده باید آن را حفظ کند.

نقوی حسینی افزود: وزیر اطلاعات همچنین گفت که درباره دختر خانم آیت‌الله آملی لاریجانی هم بررسی کارشناسی کردیم و دیدیم همه ادعاها دروغ و کذب محض بوده، نسبت جاسوسی به او اساسا دروغ و کذب محض است. فردی که این مطالب را اشاعه کرده بود نیز اعتراف کرده اقداماتش کذب بوده و واقعیت نداشته است. این پاسخ وزیر نماینده تهران را قانع کرد.

وی افزود: سوال دیگر را مجددا آقای صادقی به نمایندگی از جمعی از نمایندگان تهران مطرح کرد که در توضیح آن گفت که با توجه به شکایت فرزند داریوش فروهر مبنی بر به قتل رسیدن پدرش، نتایج این پرونده چه شد، علت توقیف پاسپورت او در فرودگاه و بازجویی از او مبنی بر اینکه حق شهروندی ندارد، چه بوده است، آیا اساسا این موارد صحت دارد، چه اقداماتی صورت گرفته، علت شکایت او از وزارت اطلاعات و محکومیت وی چه بوده است.

به گفته نقوی حسینی،‌ خلاصه سوال این بود که چرا به جای شکایت از عاملان قتل فروهر و پیگیری و مجازات آنان با طرف مقابل برخورد می‌شود. آقای روحانی که شعار حقوق شهروندی می‌دهند و شما که وزیر این دولت هستید باید با همان ادبیات گذشته برخوردهای لازم را داشته باشید.

نقوی حسینی افزود: ‌در پاسخ به این سوال وزیر اطلاعات گفت که اجازه برگزاری مراسم هر سال برای فروهر داده می‌شود و هیچ کس متعرض به آنان نشده است اما دیگران که به مراسم آنها می‌آیند سوء استفاده می‌کنند پس طبیعی است که اقدام می‌شود. وزارت اطلاعات در مقام شاکی نیست، ما اطلاعات را در اختیار دستگاه‌ها می‌گذاریم، ممکن است دستگاه قضایی بر اساس این اطلاعات اقدامات قضایی کند، این مورد هم که دستگاه قضایی اقدام کرده بر اساس همین اطلاعات بوده و اهانت به مقدسات برای قوه قضاییه مسجل شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی همچنین اضافه کرد: طبق توضیحات وزیر اطلاعات، این وزارتخانه با آنهایی که در مورد پاسپورت فروهر برخورد کرده بودند، برخورد کرده است. در هر جایی که با فردی برخلاف ضوابط برخورد شود وزارت اطلاعات ورود و برخورد می‌کند. در نهایت آقای صادقی از این پاسخ‌های وزیر نیز قانع شد.

نقوی حسینی سوال بعدی را مربوط به احمد سالک نماینده اصفهان به نمایندگی از تعدادی از نماینده‌های مجلس عنوان و اظهار کرد:‌ این سوال درباره چگونگی ورود و حضور دری اصفهانی در تیم مذاکره‌کننده برجام بود،؛ اینکه چگونه علیرغم جاسوس بودن، او مورد تایید قرار گرفته است آن هم در شرایطی که با مستندات موجود به جرم جاسوسی محکوم شده است ولی وزیر از جاسوس نبودن او سخن می‌گوید. در پاسخ وزیر اطلاعات گفت که عدم حساسیت نسبت به کسانی که مظنونیت جاسوسی دارند کاری خطرناک است اما حساسیت نسبت به کسانی که مظنونیت جاسوسی ندارند، خطرناک است.

وی افزود: وزیر به این موضوع اشاره کرد که دری اصفهانی برای وزارت اطلاعات ناشناخته نیست، اکنون هم می‌گوییم که او مرتکب جاسوسی نشده است اما تابعیت مضاعف و دوگانه دارد و ممکن است خلاف دیگری داشته باشد. درباره این سوال نیز آقای سالک از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

نقوی حسینی با اشاره به سوال ابطحی نماینده خمینی‌شهر درباره علت عدم اشراف بر فعالیت‌های NGOها به ویژه محیط زیست که باعث ارسال اطلاعات گران‌بها از وضعیت آب، خاک و معادن به سرورهای جاسوسی و استکباری شده است، گفت: در پاسخ به این سوال وزیر اشاره کرد که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است. آقای ابطحی نیز گفت که چون بنای طرح این موضوع را در مجلس ندارد از پاسخ‌ها قانع شد.

همچنین در ابتدای این جلسه برزگر عضو کمیسیون امنیت ملی گزارشی از سفر اعضا به دو کشور چین و ژاپن ارائه کرد و اشاره نمود که در کشور چین از فضای مجازی و پیام‌رسان داخلی و ملی استفاده می‌شود و مابقی پیام‌رسان‌ها فیلتر هستند. پیام‌رسان داخلی پاسخگوی تمامی نیازهای جمعیت 1.5 میلیاردی این کشور است. همچنین برزگر گزارشی از بازدید از مرکز بحران دو کشور و برخی از مراکز تولیدی، الکترونیکی و اقتصادی داد.

  تعداد بازديدها: 1363
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=79979
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.