تاريخ انتشار: 26 ارديبهشت 1397 ساعت 17:42:26
نخستین حمله مقتدی صدر پس از پیروزی ائتلافش در انتخابات به آمریکا

مقتدی صدر که به ضد آمریکایی بودن مشهور است «دخالت های فرستاده رئیس جمهور آمریکا در امور عراق» را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را امری«قبیح» توصیف کرد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر که ائتلاف وی (سائرون) در انتخابات پارلمانی عراق پیروز شد، نخستین حمله خود را به آمریکا پس از پیروزی اش در این انتخابات انجام داد.

مقتدی صدر که به ضد آمریکایی بودن مشهور است «دخالت های فرستاده رئیس جمهور آمریکا در امور عراق» را به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را امری«قبیح» توصیف کرد.

صدر در پاسخ به  پرسش یکی از هوادارانش درباره دیدگاهش در زمینه «حضور فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا داخل عراق برای تعیین مسیر فرایند سیاسی این کشور در مرحله آینده» گفت:» این عجیب نیست که فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در عراق حاضر باشد...ولی دخالت اش در امور عراق قبیح است و اگر به دخالتش ادامه دهد حضورش در عراق نیز قبیح می شود.»

«بریت ماکگورک» فرستاده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف بین المللی جنگ با تروریسم«داعش» و «دوگلاس سلیمان» سفیر آمریکا در عراق نشست هایی را با شماری از رهبران عراق از جمله«عمار الحکیم» رئیس جریان«الحکمه» و « سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق برگزار کردند.

آمریکایی ها همچنین نشست ها و مذاکراتی را با نیروهای سیاسی کُرد که دچار اختلاف شده اند نیز در شهر اربیل برگزار کردند تا خطوط عریض تشکیل دولت آینده عراق را تدوین کنند.

ناظران بر این باورند که پیروزی هواداران صدر در انتخابات پارلمانی عراق واشنگتن را مجبور می کند که در محاسبه های خود درباره عراق بازنگری کند.

  تعداد بازديدها: 1377
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80065
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.