تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1397 ساعت 18:38:55
نگاهی دیگر (قسمت دویست و نودو دوم)

گفتم: آقاجون چرا برخی در تحلیل موضوعات واحد مانند مورد ذیل دچار تناقض گویی می شوند؟
- کسب برتری ائتلاف ۸ مارس (حزب الله) با ۶۷ کرسی در برابر ۶۱ کرسی ائتلاف ۱۴ مارس (حریری) حماسه بزرگ ، پیروزی تاریخی و پاداش مردم لبنان به مقاومت در برابر داعش اعلام کردند.  
- کسب اکثریت مجلس عراق توسط جریان غیر همسو با ایران(صدر - عبادی) در برابر جریان همسو با ایران (حکیم عامری) که مقابله با داعش را عهده دار بودند با سکوت کامل همراهی شد.
گفت: تحلیلگری مبتلا به خود شیفتگی ، پیشداوری ، کور رنگی ، خیال پردازی بجای واقع بینی و ترجیح منافع فردی و گروهی بر منافع و مصالح ملی از جمله دلایل انحراف در شناخت و تحلیل شده و تحلیلگر را به دروغ پردازی سوق می دهد.
گفتم: نقد تیترهایی مانند حماسه بزرگ و پیروزی تاریخی مبتنی بر پاداش مردم لبنان به ایستادگی در برابر داعش با توجه به نقیض موضوع در عراق چیست؟
گفت: در خصوص تلاش جریان تحلیلی مذکور برای ایجاد ارتباط بین افزایش رای انتخاباتی و مبارزه با داعش نقاط مبهم ذیل می تواند مطرح باشد.
- مردم عراق جنایات داعش را با پوست و گوشت خود درک و بیش از ۷۰% خاک کشورشان را در دست داعش دیدند در حالیکه مردم لبنان داعش را ندیدند.
- حشدالشعبی عراق در عمق سرزمینش با داعش جنگید و پایانش را اعلام کرد در حالیکه حزب الله لبنان در کنار ارتش سوریه در خارج از لبنان جنگید.
- حضور ایران (بعنوان معمار دو گروه حزب الله و حشد الشعبی ) در عراق مستقیم ، بسیار گسترده و موثرتر از لبنان است.
- ایران با کمک حشدالشعبی و جریان حکیم پایان داعش در عراق را اعلام و زندگی و امنیت را به عراق بازگرداند اما در لبنان مسئله مذکور اصولا موضوعیت نداشت و بخشی از لبنان اساسا در برابر ایران هستند.
- اگر بنابر ادعای جریان خبری مذکور مردم لبنان به مبارزه حزب الله با داعش در سوریه پاداش دادند باید برای دلایل نامهربانی مردم عراق با مجاهدین در برابر داعش توضیح معقول داشت.
- چرا ادبیات گروه های شیعه عراقی مانند جریان صدر علیه ایران تندتر از لحن گروه های سنی لبنانی مانند حریری است.
- آیا با توجه به رای اکثریت نسبی به جریان غیر همسو با ایران در عراق نمی توان نتیجه گرفت که اکثریت نسبی عراق تحمل داعش را ارجح به همراهی و همزیستی با ایران می دانند؟

گفتم: الزیدی خبرنگاری که در ۲۰۰۸ بوش را با پرتاب کفش هدف قرار داد نیز گفته امروز در برابر مداخلات ایران در عراق می جنگم.
گفت: ضیا الاسدی رئیس دفتر سیاسی مقتدی صدر نیر اظهار داشت نگرانی خود را از ایران پنهان نمی کنیم به دنبال ایجاد ائتلاف برای مقابله با حضور تهران در بحث تشکیل دولت هستیم البته برخی رسانه های داخلی حضور ایران ، عربستان و آمریکا را ذکر کردند بهرحال اگر بیان جمله دوم هم صحت داشته باشد همردیف قرار دادن نام ایران در کنار عربستان و آمریکا بسیار قابل تامل خواهد بود.
گفتم: با توجه به واقعیات مذکور چرا برخی در صدد ارائه تحلیل هایی از این دست هستند؟ یا اتخاذ شیوه مذکور در برخورد غلو آمیز با لبنان و سکوت محض در مورد عراق توهین به شعور سیاسی و اجتماعی مردم ایران نیست؟
گفت: آقاجون اینکه جریانی در کشورمان مردم ایران را لایق توهین بدانند موضوع جدیدی نیست که باید با روشنگری ماهیت خود شیفتگی و کور رنگی جریان مذکور به مردم شناسانده شود
اما نکته مهم تر درک واقعیات و شرایط روابط خارجی است بطوری که باید سیاست گذاران و عوامل کلیدی سیاست و روابط خارجی کشورمان به درک درستی از داده و ستانده در این عرصه برسند تا شاید فردا روزی توسط کشورهای مذکور بجای داعش متهم و محکوم جنگ و ویرانی کش کشورشان معرفی نشویم.

  تعداد بازديدها: 3689
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80087
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.