تاريخ انتشار: 05 خرداد 1397 ساعت 21:21:37
نگاهی دیگر (قسمت سیصدویکم)

گفتم: آقاجون پوتین دیروز در اجلاس اقتصادی سن پترزبورگ تاکید کرد.
- روسیه از تحریم های شورای امنیت علیه ایران حمایت کرد.
- باید در‌های مذاکره با ایران را باز بگذاریم.
- اگر برجام لغو شود نمی‌توان برنامه هسته‌ای ایران را کنترل کرد.
- نمی‌خواهیم وضعیتی مشابه کره شمالی تکرار شود.
گفت: ایران در دفاع از حقوق و سلامت فعالیت هسته ای هیچ همراه و دوستی نداشت و دولت های مقابل در ۱+۵ نیز همه به یک اندازه خواهان و درگیر مجازات ایران بودند به نقل از باهنر هر عضو تیم ایران باید همزمان در برابر هشت مذاکره کننده دارای انگیزه های مشترک و متفاوت قرار می گرفت.
- گفتم: بدون حضور جدی آمریکا دست یابی به توافق و خروج از قطعنامه های فصل هفت شورای امنیت غیر ممکن بود اما امروز و پس از لغو قطعنامه ها آمریکا از برجام حذف شد.
اکنون ایران برای حفظ و ادامه فعالیت هسته ای و دست یابی به فضایی کم فشار تحریم آمریکایی باید ۱+۴ را با انگیزه در صحنه همراهی نسبی با کشورمان نگه دارد.
گفت: آقاجون بدلایلی در حفظ و ادامه برجام یا به رسمیت شناخته شدن فعالیت غنی سازی و صنعت آب سنگین، کشورمان سه کشور اروپایی را مکرر مورد خطاب قرار می دهد.
- اقدامی که باید همزمان در خصوص روسیه و چین بعنوان دو عضو دائمی شورای امنیت و ۱+۴ نیز بکار گیری گردد.
- دو کشوری که به فرمایش پوتین در نگرانی از فعالیت ایران و تمام مراحل اعمال فشار علیه کشورمان همراه و همگام سایر اعضای ۱+۵ بودند.
- باید روسیه و چین نه در سطح فرانسه ، انگلیس و آلمان که در مقابله با اقدامات ضد ایرانی آمریکا با توجه به حجم عظیم منافع حاصله طی پانزده سال گذشته مسئولیت بیشتری را متحمل گردند.

  تعداد بازديدها: 3392
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80168
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.