تاريخ انتشار: 08 خرداد 1397 ساعت 20:37:33
نگاهی دیگر (قسمت سیصدودوم)

گفتم: آقاجون سردرگمی ناشی از سونامی دائمی اخبار بر افکار عمومی به چه شرایطی اطلاق می شود؟
گفت: جریان عظیم ، متراکم و مستمر خبری که با روند روزمره و آینده زندگی و رفاه آحاد جامعه امکان تولید و پمپاژ می شوند غالبا امکان تمیز و تشخیص سره از ناسره را می زدایند.
- کم و کیف جریانات بسیار پر تعداد و هدفمند خبری امکان درک و کشف چرایی و اثرگذاری وقایع بر زندگی و آینده را در بسیاری از موارد ناممکن می کند.
- تحمل هیجان و اضطراب دائمی از جنس دلشوره و نگرانی مزمن اعتماد اجتماعی را به سیاهی و یاس کامل می رساند.
- یاس و بی اعتمادی شاید از مهمترین دلایل فقدان تفکر و ایجاد و تحقق برنامه  عملکرد مبتنی بر اهداف باشد.

گفتم: طی روزهای گذشته کدام موارد در سونامی خبری به تنهایی قادر به ایجاد آشفتگی و کاهش اعتماد اجتماعی نسبت به ادامه روند فعلی روابط دولت - مردم بودند؟
گفت: متاسفانه در سونامی خبری روزهای گذشته کما فی السابق با انبوهی از اخبار منجر به کاهش اعتماد و تعادل معقول دولت - ملت مانند موارد ذیل مواجه بودیم.
- قیمت سکه مجددا با عبور از افزایش یکصد هزار تومانی همراه بود یعنی کوبیدن آخرین میخ ها به تابوت تولید.
- مراسم تشیع یکی از ستاره های جریان فاسد فیلم فارسی قبل از انقلاب به صحته محاکمه انقلاب تبدیل شد طوریکه مراسم با پیام بهروز وثوقی از آمریکا آغاز و با همنوایی افراطی چهره های سینمایی برخواسته از حمایت تام و یک سویه ی صدا و سیما مانند پرستویی و مسعود ده نمکی علیه حکومت ادامه یافت.
- علی رغم تلاش بسیار دشوار و پیچیده اتحادیه و برخی کشورهای اروپایی برای حفظ برجام همچنان برخی جریانات داخلی با تمام توان بر ضرورت آتش زدن برجام  بر طبل بازگشت به تحریم های ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل کوبیدند.
- دانشجوی دختری به نمایندگی از برخی تشکل های دانشجویی در دیدار با مقام معظم رهبری جسورانه و بی مهابا بر ضرورت پاسخگویی روسای قوا و رهبری در برابر مسئولیت ها و اختیاراتشان تاکید می کند.
- مجلس همچنان درگیر جنجال سازی مرتبط با تصویب قانون مبارزه با پولشویی است.
- صرافی ها پس از چند هفته توقف فعالیت با ضوابط جدید مجددا به بازار رسمی و آشکار معاملات ارز باز گشتند.
- بنیاد مستضعفان همچنان با نابودی باغات تهران و شهرهای اطراف به برج سازی مشغول است.
- ۳۰ نماینده مجلس با ارسال نامه به وزیر ورزش با انتقاد از کی روش به اظهار نظر در خصوص ارنج تیم ملی فوتبال پرداختند.
- استادی با ذکر داستان گفتگوی عبدالمطلب پرده دار کعبه با ابرهه که برای نابودی کعبه به مکه آمده می گوید و قیاس اینکه وقتی دفاع از کعبه را به خدای کعبه وا می گذارند ما در دفاع از حرمی که سندیت ندارد در سوریه چه می کنیم؟
- مرکز پژوهش های مجلس مدعی است ظرف دو سال گذشته حدود ۵۹ میلیارد دلار سرمایه بدلیل ریسک و بی ثباتی شرایط سیاسی ، بین المللی و اقتصادی از کشور خارج شده است.
- تعدادی از هنرمندان با تاکید بر لاینحل ماندن بخش قابل توجهی از مشکلات و معضلات ابتدایی جامعه دعوت به حضور در مراسم افطاری رئیس جمهور را نپذیرفتند.
- مقام معظم رهبری مدیریت قوه قضائیه ، صدا و سیما و مراکزی از این دست را تحت مدیریت رهبری ندانسته و صرفا انتخاب و انتصاب مدیر عالی مراکز مذکور را در اختیار رهبری اعلام فرمودند.
- سیستم قضایی در شرایطی بر نقش کلیدی تلگرام در فتنه سازی اصرار دارد که مقام معظم رهبری طی سخنان روز گذشته بر حاشیه ای بودن موضوع مذکور تاکید فرمودند.
- معاون قوه قضائیه با تاکید بر بی اطلاعی وزیر اطلاعات از پرونده جاسوسی فعالان محیط زیستی و اینکه با هر جریانی که بخواهد امنیت کشور را بهم بریزد برخورد می کنیم توصیه کرد خانواده ها مراقب فرزندان خود باشند.

گفتم: چه وجهی از اخبار مذکور باعث اهمیت در افکار عمومی می شود یا چرا قدرت و فرصت تحلیل گری را از دستگاه ها ، کارشناسان و مردم سلب می کند؟
گفت: آقاجون سونامی اخباری مانند موارد مذکور که بی وقفه و هر روز تولید و به جامعه تزریق می شوند.
- غالبا خواسته یا ناخواسته اعتماد و باور اجتماعی مبنی بر امکان دستیابی به ثبات و آرامش اجتماعی را هدف قرار می دهند.
- زمانی که پس از هفت سال اعلام افتخار به حضور دفاعی در سوریه با داستان گفتگوی عبدالمطلب و ابرهه روبرو می شویم یعنی در مورد یکی از مهمترین مسائل خارجی مرتبط با تمامی وجوه داخلی دیروز و امروز و فردا گفتگوی سازنده نداشتیم.
- گفتگوی بی لکنت ، بی هراس و برای فهمیدن و افزایش آگاهی دولت - ملت همچنان بزرگترین حلقه مفقوده محسوب می شود.

  تعداد بازديدها: 3541
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80190
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.