تاريخ انتشار: 15 خرداد 1397 ساعت 12:31:54
در مورد جلوگیری از برنامه هسته ای ایران با مرکل، مکرون و می مذاکره خواهم کرد / در هر نقطه از سوریه که لازم بدانیم، به هدف های ایرانی حمله خواهیم کرد


بنیامین نتانیاهو یکشنبه دوازدهم خرداد در آغاز نشست دولت خود گفت، «اصل اساسی این است که اسرائیل آزادی عمل خود را در اقدام علیه تثبیت نظامی ایران در هر جای سوریه، حفظ کرده و خواهد کرد».
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در آستانه سفر اروپایی خود با محوریت ایران، مدعی شد که اسرائیل در هر نقطه سوریه که لازم بداند، به هدف‌های نظامی ایران و همپیمانان آن حمله خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو یکشنبه دوازدهم خرداد در آغاز نشست دولت خود گفت، «اصل اساسی این است که اسرائیل آزادی عمل خود را در اقدام علیه تثبیت نظامی ایران در هر جای سوریه، حفظ کرده و خواهد کرد».

نتانیاهو گفت، «به تازگی در باره این موارد با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کرده‌ام؛ این مذاکرات برای امنیت اسرائیل بسیار مهم است».

اشاره نتانیاهو به گفت‌وگوی تلفنی‌اش در پنجشنبه شب گذشته با رئیس‌جمهور روسیه، ساعاتی پس از دیدار آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل با همتای روس او، ژنرال سرگئی شویگو، در سفر کاری لیبرمن به مسکو بود.

رسانه‌های اسرائیل همچنین گزارش داده بودند که نخست وزیر این رژیم روز جمعه، برای دومین بار در ۴۸ ساعت، با مایک پمپئو تلفنی در مورد حضور ایران در سوریه گفت‌وگو کرده است.

نتانیاهو در نشست روز یکشنبه کابینه خود در آستانه سفر این هفته‌اش به اروپا که از دوشنبه ۱۳ خرداد آغاز می‌شود، گفت که «برای دیدار با رهبران سه قدرت محوری اروپا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، و ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا، به اروپا می‌رود تا در باره تحولات منطقه، با تأکید بر ایران، مذاکره کند».

او افزود، «پیش از هر چیز، در مورد ادامه تلاش برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران» با سران اروپا گفت‌وگو می‌کند تا تأکید کند که «اسرائیل اجازه نخواهد داد که ایران به توان هسته‌ای (نظامی) برسد».

*تیک

  تعداد بازديدها: 1259
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80272
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.