تاريخ انتشار: 16 خرداد 1397 ساعت 19:28:48
مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال امام در وین برگزار شد/ پیام سید حسن خمینی

با همکاری مرکز اسلامی امام علی(ع)‌ وین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتریش، مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عصر روز دوشنبه 14 خرداد در مرکز اسلامی امام علی(ع) وین برگزار شد.

به گزارش جماران، در این مراسم، جمعی از دیپلماتها و کارگزاران دفاتر کشورمان مستقر در وین و همچنین علاقه مندان به انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(س) از ملیت های مختلف در آن حضور داشتند.

 حجت الاسلام دکتر محسن زاده رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع)، به عنوان نخستین سخنران؛ در بخشی از سخنان خودگفت: در میان سیل نظریات سیاسی و مکاتب فکری و ایدئولوژیک؛ حضرت امام(ره) از معدود افرادی است که خط و خطوط  مرسوم را شکسته و فراتر از همه ی قواعد، جریانی جدید را بنا نهاده و در مسیری قدم نهاده است که نه تنها دانشمندان غیراسلامی بلکه بزرگان و دانشمندان اسلامی هم نتوانسته بودند در این مسیر حرکت کنند و به تلاش فکری حضرت امام در این راه برسند. حضرت امام از همان ابتدای جوانی اندیشه ی قیام مستضعفان عالم برای در هم کوبیدن مستکبران را در سر داشتند.

دکتر مولایی سفیر کشورمان در اتریش و همچنین امام مسجد شیعیان پاکستانی در وین نیز هر یک در سخنانی به تشریح جنبه های مختلف شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین تأثیر وقوع انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری امام راحل بر انسان ها و جوامع حق‌طلب و آزادی خواه در سراسر دنیا پرداختند.

دیگر بخش مهم، پیام یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی بود که برای این مراسم  به طور اختصاصی ارسال  شده بود و توسط مهندس مهرداد آگاهی رایزن فرهنگی کشورمان در اتریش قرائت گردید. در این پیام آمده بود:

بسمه تعالی

برادران و خواهران گرامی، شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی رحمت الله علیه در مرکز اسلامی امام علی(ع) ، وین

از اینکه به دعوت برادرم جناب آقای مهندس آگاهی، توفیق یافتم به نوعی در جلسه ی شما شرکت کنم، خدا را سپاسگزارم. 

بی تردید جامعه ی امروز در جهان به هم پیوسته ی ما، بیش از هر زمانی محتاج معنویت و دیانت است. چرا که بدون این مهم بیم آن می رود که ارزش های انسانی و اخلاقی به راحتی از دست برود و انسانها با نوعی پوچی مواجه شوند. تنهایی بشر امروز از همین دوری نا مبارک از معنویت سر چشمه می گیرد. 

امام خمینی و انقلاب اسلامی در بعد جهانی خویش پیام رسان و منادی اخلاق توحیدی و زندگی در زیر سایه پیام انبیاء الهی سلام الله علیهم  اند؛ چیزی که می توان آن را گمشده ی عصر حاضر دانست. ظلم متراکم به مظلومان فلسطین و ستم آشکار در هر جای جهان ریشه در همین فراموشی خدا و اخلاق دارد. 

امیدوارم همه ی ما و شما بتوانیم با ترویج دیانت و معنویت در کنار توجه به اخلاق فردی و جمعی ، فردایی بهتر را شاهد باشیم. ان شاء الله

برادرتان سید حسن خمینی

١٤ خرداد ١٣٩٧

  تعداد بازديدها: 1786
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80283
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.