تاريخ انتشار: 21 خرداد 1397 ساعت 20:34:46
پایان خویشتنداری دوحه/ شکایت قطر از امارات به دادگاه حقوق بشر سازمان ملل


دولت قطر امارات را به نقض حقوق بشر متهم کرده و در این راستا از این کشور عربی به دادگاه بین المللی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل شکایت کرده است. بنا بر بیانیه ای که امروز دولت دوحه منتشر کرد، دلیل شکایت قطر از امارات این است که امارات رهبری این جنگ دیپلماتیک را برعهده دارد و در واقع امارات دیگر کشورها یعنی بحرین، عربستان و مصر را با خود همراه کرده است.

یک سال پس از آنکه عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر اقدام به تحریم زمینی، دریایی و هوایی قطر و قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با این کشور کردند، مقامات قطر از امارات به دادگاه حقوق بشر سازمان ملل شکایت کردند.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت قطر امارات را به نقض حقوق بشر متهم کرده و در این راستا از این کشور عربی به دادگاه بین المللی حقوق بشر وابسته به سازمان ملل شکایت کرده است. بنا بر بیانیه ای که امروز دولت دوحه منتشر کرد، دلیل شکایت قطر از امارات این است که امارات رهبری این جنگ دیپلماتیک را برعهده دارد و در واقع امارات دیگر کشورها یعنی بحرین، عربستان و مصر را با خود همراه کرده است.

در شکایت نامه قطر همچنین آمده است، دولت امارات با نقض مداوم حقوق بشر قطری ها، اخراج گاه و بیگاه اتباع قطری از کشورش و مانع ایجاد کردن در مسیر تردد آنها یا حتی عبور آنها از آسمان و دریای کشورش و فراخواندن اتباعش از قطر مرتکب جرایم حقوق بشری شده است.

  تعداد بازديدها: 1324
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80337
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.