تاريخ انتشار: 25 خرداد 1397 ساعت 23:58:15
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوبیست ودوم)

گفتم: آقاجون برپایی و برنامه ریزی مراحل و اجرای برخی مراسم عمومی مانند نماز عید فطر بصورت پیمان سپاری به پیمانکار انجام می شود؟
گفت: برپایی مراسم مذکور حتما بصورت پیمان سپاری نیست چون پیمان سپاری نیاز به برگزاری مناقصه یا اعلام ترک تشریفات به نفع پیمانکاری با شرایط ویژه و البته در حوزه فعالیت های عمرانی و ارائه خدمات عمومی و در برابر پرداخت هزینه انجام می شود.
- اجرای مراسم عمومی علی الخصوص با رنگ و بوی مذهبی مانند برپایی نماز عید فطر فعالیت غیر اقتصادی و باید برای رضای حضرت باریتعالی و با مشارکت خالصانه مردمی باشد.

گفتم: اما اجرای مراسم عمومی مانند ۸۰۰ نماز جمعه در هفته یا راهپیمائی مختلف هزینه بسیار سنگینی دارد که مستقیم و غیر مستقیم از بودجه عمومی کشور پرداخت می شود.
- چرا علی رغم پرداخت هزینه ها از بودجه عمومی عوامل و جهت گیری سیاسی برگزار کنندگان مراسم مذکور طی چهل سال گذشته تغییر خاصی نداشتند.
- چرا مشارکت مردمی به معنای ایجاد شرایط اثرگذاری عموم مردم در مدیریت مراسم مذکور ایجاد نشده و نمی شود؟
- چرا باید یک فرد خاص وابسته به جریان افراطی ضد دولت هر ساله بتواند از امکان تریبون رسمی نماز عید فطر برخوردار و برخلاف دعوت رهبری به وحدت و همدلی بر طبل تفرقه و تخریب دولت بکوبد؟
- چرا دیگران از چنین امکانی برخوردار نیستند که پشت تریبون رفته و آزادانه علیه سایر مقام های کشور شعر خوانی و توهین کنند؟
- چرا افرادی نزدیک به چهل سال در موقعیت های سازمانی مذکور منصوب و حضور دارند؟
گفت: بله افرادی نزدیک به ۴۰- ۳۰ سال در پست های کلیدی نشسته و جالب اینکه خود را سخنگوی مردم هم می دانند افرادی که گویی جز حمله و توهین به مدیران انتخابی مردم رسالتی ندارند.
گفتم: ایجاد انحصار مدیریت مراسم عمومی به گروه و جریانی خاص را می توان از جمله دلایل عدم استقبال مردم نسبت به شرکت در مراسم عموم ارزشمندی مانند نماز جمعه دانست؟
- چنانکه نماز جمعه شهر ده میلیونی تهران به استثناء روزهای اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری حداکثر با حضور چند ده هزار نفر نمازگزار تقریبا ثابت برپا می شود شرایطی که متاسفانه دامنگیر سایر شهرها نیز می باشد.
گفت: آقاجون دعوت به وحدت و مشارکت عمومی منوط به شرایط و ایجاد ملزوماتی است که سال ها اثری از آنها دیده نمی شود چنانکه مراسم راهپیمایی روز قدس امسال مانند سال گذشته با قطعنامه پایانی و شعارهای تنظیمی تریبون ضد دولت مدیریت شد و کمتر به صهیونیسم و اسرائیل توجه داشت.
- عزیزی از همراهان در راهپیمایی روز قدس با ابراز تاسف فرمود نعوذبالله اگر اسرائیل برگزار کننده مراسم بود بیش این می توانست نسبت به دولت جمهوری اسلامی ایران بی حرمتی نماید؟

  تعداد بازديدها: 3729
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80367
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.