تاريخ انتشار: 01 تير 1397 ساعت 22:51:38
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوبیست وششم)


گفتم: آقاجون یکی از کاربران سایت مذهبی انصارالخمینی (ره) که به لطف و محبت متن گفتگوی ما را منعکس می کند در ذیل گفتگوی فوتبالی یادداشتی منعکس کردند (اینجا).
گفت: اصولا گفتگو نیز تلاش برای توجه به دغدغه ، سوالات یا توضیح نکاتی است که به انحاء مختلف واصل می شود.
گفتم: نوشتند خوبه که با فکر و تامل حرف بزنی و به قول خودت هیجانانه سخن نگویی
گفت: تلاش کردم به توصیه مذکور عمل کنم که فرمود فَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَا كُفْرَانَ لِسَعْيِهِ وَإِنَّا لَهُ كَاتِبُونَ
گفتم: نوشتند این مقایسه ای که کردی بسیار نابجا بود.
گفت: در مثل مناقشه نیست باید به منطق گفتگو ، شیوه استنتاج و استنباط توجه کرد.
گفتم: نوشتند جمهوری اسلامی در مسائل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و... به برکت اسلام بی نیاز از سایر کشورهای غیر اسلام است.
گفت: رسول مکرم فرمودند بیاموزید حتی به چین و می دانند که سید شباب اهل جنت طبیب یهودی به بالین زخم مولا آوردند.
گفتم: نوشتند اینکه مسئولین در این زمینه ها دست نیاز به سوی مستکبران دراز می کنند این از بی عرضگی خودشان است.
گفت: آمریکا طی چهل سال گذشته فاقد رابطه اقتصادی با ایران است بهمین دلیل تحریم ها به ثانوی خوانده می شوند تهمت از گناهان کبیره و غیر قابل بخشش است اتهام بی عرضگی به هزاران مسئول نظام در چهل سال گذشته تهمت بزرگی است.
گفتم: نوشتند ما می توانیم یقینا به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.
گفت: به فرمایش رهبری هدفگذاری و برآورد نامناسب خوش خیالی است ، علاوه بر خواستن و باور به توانستن نیازمند ظرفیت ، موقعیت و شرایط قابل قبول هستیم به همین دلیل با کی روش در فوتبال و با ولاسکو در والیبال و غیره ظرفیت و موقعیت سازی کردیم.
گفتم: نوشتند همه فکر می کردند که ایران در مقابل اسپانیا مثل عربستان چند گل می خورد.
گفت: براساس نتایج نظر سنجی ۵ میلیونی عادل بیش از ۴ میلیون نفر گزینه های ۱-۰ ، ۱-۱ و ۲-۱ را انتخاب کرده بودند.
گفتم: نوشتند تیم مذاکره کننده دلباخته مذاکره بود.
گفت: پرهیز از ابتلا به تهمت ضرورت مسلمانی است رهبری با اشاره به رویه تیم قبل فرمودند مذاکره برای مذاکره غلط است تیم جدید موظف بود در زمان مشخص به نتیجه ملموس برسد که رسید و پایان مذاکره ظرف حدود دو سال رسما اعلام شد.
گفتم: نوشتند همه چیز مردم رو حتی آب ونان و...به مذاکره پیوند زده بود.
گفت: رهبری مذاکره را برای رفع تحریم اقتصادی خواندند یعنی رفع موانع ظالمانه بر مسیر آب ، نان و ... مردم ، اما طی تمام سال های مذاکره (حدود پانزده سال) هیچ برنامه خاصی در کشور تحت عنوان مذاکره به کندی کشیده شد اما متوقف نشد.
گفتم: نوشته اند، گفتند اگر انجام نشود ما نابود می شویم.
گفت: اتهام بزرگی با ساحت تمام آنهایی است که طی پانزده سال مسئولیت داشتند.
گفتم: نوشتند اکنون دیدیم که مذاکره انجام شد و ما نابود شدیم.
گفت: آمریکا با احساس شکست و تحقیر از برجام خارج و کشورهای اروپایی برای اولین بار در تلاش برای همکاری (مستقل از آمریکا) با ایران هستند چرا باید بدعهدی و  خروج آمریکا را نابودی ایران  بدانند مگر آمریکا را کدخدای جهان می شناسند؟.
گفتم: نوشتند هسته ای بر باد رفت و تحریم ها همچنان باقی است.
گفت: حق غنی سازی تثبیت شد ، پرونده اتهام سلاح اتمی بسته شد ، حق تحقیق و توسعه رسمیت یافت ، گالری های دوم و سوم در سایت نطنز و فوردو در حال ساخت است ، IR4 , IR6 و IR8 طراحی در برنامه تست ۲ ، ۴ و ۸ ساله قرار دارند ، برای اولین بار موفق به واردات رسمی  ۱۰۰۰ تن سنگ اورانیوم شدیم ، تحریم شورای امنیت لغو و فعلا دچار تحریم های ثانوی چهل ساله آمریکا هستیم.
گفتم: نوشتند به قول خودتان کدخدا رفت.
گفت: روحانی گفت اروپا آمریکا را کدخدای خود می داند ، بهتر است براساس رویه ایجادی از سال ۹۰ مذاکره با کدخدایشان را ادامه دهیم ، بفرمایید چرا معترض آغاز مذاکره مستقیم با آمریکا از سال ۹۰ نیستید؟!
گفتم: نوشتند شما به خاطر دلباختگی ای که به غرب و... دارید دست بردار نیستید.
گفت: ابتلا به تهمت براساس دروغ شکل می گیرد که فرمود تهمت ایمان را می خورد همانطور که آتش هیزم را می سوزاند به رسم مسلمانی یا ادب به اخلاق ، باید از دروغ و تهمت پرهیز کرد.
گفتم: نوشتند تیم مذاکره کننده با افتخار امتیاز می داد به رقبایش و در عوض هیچ امتیازی نگرفت.
گفت: پس از اعلام خروج آمریکا از برجام مکرر به فهرست شرکت های بزرگی اشاره شد که بدلیل ترس از آمریکا در صدد خروج از ایران هستند یعنی که پس از برجام آمده بودند.
گفتم: نوشتند کاش بجای این تحلیل های بی فایده و بی ارزش کمی تعقل می کردید و بعد حرف می زدید یا لااقل ساکت بودید و حرفی نمی زدید و کار را به افرادی که شایستگی لازم را دارند واگذار می کردید.
گفت: آقاجون باید به مطالعه تحلیل عالمانه و مبتنی بر مستند گویی و مبرای از غیبت و تهمت عزیزان علاقمند باشیم.

  تعداد بازديدها: 3710
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80422
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.