تاريخ انتشار: 09 تير 1397 ساعت 16:33:01
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوسی وپنجم)

گفتم: آقاجون مقامات حج و زیارتی مملکت گفتند.
- ما موضوع حج را از تعاملات سیاسی ایران و عربستان جدا کردیم.
- اجازه نمی‌دهیم با جو سازی های رسانه‌ای ، حج تحت‌ الشعاع روابط سیاسی قرار گیرد.
گفت: مراسم حج و زیارت نیز برای ما مثل جنگ - ۵۹۸ ، UF6 تعطیل - مذاکره و مراسم برائت خونین - حج بی سیاست به قصه پر قصه تبدیل شد.
- ایکاش کمی قبل از قتل عام صدها حاجی بی دفاع در ۶۷ و حادثه ۹۴ منا می فهمیدند که مهمترین فریضه جمعی مسلمین نباید متاثر از باور سیاسی حکومت ها باشد.
- عسکر نماینده رهبری در امور حج و زیارت تاکید کرد حج دلار ۹۰۰۰ تومانی را با دلار ۳۹۰۰ تومانی انجام می دهند.
- عسگر تاکید کرد زائران با همراه داشتن پول ایرانی باعث تحقیر ایران نشوند.

گفتم: صدیقی امام جمعه موقت تهران گفته صف بازاریان متعهد از صف نفوذی‌ها جداست مسئولان توبه کنند و درد مردم را بفهمند لبخند نزنند.
گفت: اینکه مکانیسم فعالیت سیستم تعهد سنج صدیقی چیست بماند اما مدام صدای گریستن داشتن و درد مردم را نفهمیدن به واقعیت نزدیک نیست.
گفتم: علم‌الهدی امام جمعه مشهد اظهار کرد در شرایط اقتصادی فعلی مهم است که مسئولان مانند تیم ملی فوتبال‌مان می‌دوند یا تماشاچی هستند؟
گفت: ایکاش علم الهدی هم روزی متوجه شود زندگی ، هویت و نجابت امروز و آینده یک ملت بازی نیست که هر جمعه به مضحکه گرفته شود.
- ایکاش می دانست سوتی که به دستش دادند برای قضاوت و توصیه صالحانه است نه خنجر فرو کردن از پشت سر کسانی که علی الظاهر در کنارشان هستند.
ایکاش می دانست سکه مانند اسکناس دارای شماره سریال ندارد که زمان توزیع اش مشخص شود.

- گفتم امام جمعه اصفهان گفته مسئولی که مجوز ده ها کنسرت را صادر کرده از کدام عالم اجازه گرفته؟ گفته این فکر را از سرخود بیرون کنید که در مورد اختلاط دختر و پسر یا رقص و نوازندگی تذکر ندهیم
گفت: چطور شد ایشان دو سال از علم الهدی عقب ماند بهرحال باید مشخص می کردند که منظورشان ضرورت مراجعه به کدام علم و عالم است.
- سال هاست اطمینان داریم که آوارگی دهها هزار ناموس شیعه در خیابان شهرهای کوچک و بزرگ ایران برای تهیه لقمه نانی شرافت می فروشند که مورد دغدغه و تذکر شما نبوده و نیست.

گفتم: سردار جوانی معاون سیاسی سپاه گفته برای تداوم راه شهدا باید دشمن را شناخت و در مقابل آنها ایستادگی و مقاومت کرد.
گفت: اینکه سردار جوانی از طرف سپاه بعنوان سخنگوی شهدا هم معرفی شده باشند اطلاع ندارم.
- اما بنابر آموزه های قرآنی ابتدا باید وجه رحمانی را شناخت که فرمود من عرفه نفسه ...تا دشمن شناسی نیز با معیارهای حق شناسی حاصل گردد.

گفتم: آیت الله نوری همدانی فرمودند اگر در یک نقطه ماه دیده شد برای کل مردم زمین اول ماه قمری است استنباطات فقهی دیگر خلاف واقعیت و خلاف قرآن است.
گفت: وامصیبتا که تا به یاد داریم آغاز و پایان مبارک ترین ماه خدا را با یوم الشک در هم آمیختند تا هرگز حلاوت آغاز و پایان ماه خدا را نچشیده باشیم.
گفتم: پس از همراهی روسیه با طرح ضد ایرانی عربستان در اوپک و همراهی با اسرائیل در بمباران پایگاههای ایران و حزب الله در سوریه اینک نماینده روسیه در شورای امنیت ضمن اعلام حضور قانونی ایران در سوریه تاکید کرد: اینکه ایران چه نقشی در سوریه و کل منطقه ایفا می‌کند مسئله دیگری است که باید مورد بحث قرار گیرد.
گفت: آقاجون مرحوم آیت‌الله‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ در خاطرات مربوط به ۷تیر۶۶ نوشتند:
- دکتر ولایتی عازم سفر به اتریش و ایتالیا است او برای مطالب قابل طرح مشورت کرد.

- گفتم از خطر ماجرا جویی آمریکا در خلیج‌فارس بگوید و اینکه روس ها در پشت پرده آمریکا را برای افتادن در باتلاق خلیج‌فارس هل می‌دهند.
- روس ها می‌دانند که اگر بین ایران و آمریکا درگیری پیش آید به این زودی روابط دو کشور عادی نمی‌شود.

  تعداد بازديدها: 3478
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80471
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.