تاريخ انتشار: 12 تير 1397 ساعت 09:14:44
انتقاد شدید دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت میانمار

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه «جیم یونگ کیم» رئیس بانک جهانی از اردوگاه‌های پناهجویان مسلمان میانمار که از ظلم ارتش میانمار گریخته و در شهر کاکس بازار بنگلادش به سر می برند، بازدید کردند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، دبیرکل سازمان ملل و رئیس بانک جهانی پس از دیدار با پناهجویان مسلمان روهینگیا در بنگلادش از دولت میانمار به علت ظلم به آنها انتقاد کردند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه «جیم یونگ کیم» رئیس بانک جهانی از اردوگاه‌های پناهجویان مسلمان میانمار که از ظلم ارتش میانمار گریخته و در شهر کاکس بازار بنگلادش به سر می برند، بازدید کردند.

گوترش سپس از طریق برنامه لایو فیسبوک اظهار داشت:«'اینجا بزرگترین اردوگاه پناهجویان در جهان است. آنها از وحشتناک‌ترین بحران‌ انسانی گریخته و به اینجا پناه آورده اند. برای تغییر این وضع، باید فشار بیشتری به میانمار وارد شود. مسلمانان روهینگیا بایستی شرافتمندانه به کشورشان بازگردند.»

وی افزود:« تمام منابع باید برای رفع مشکلات مسلمانان روهینگیا بسیج شوند. در فصل باران های موسمی در بنگلادش خطر بروز طوفان و لغزش زمین وجود دارد. جامعه بین الملل باید در این خصوص حمایت بیشتری انجام دهد.مسلمانان میانمار شاهد سوختن روستاهای شان، خشونت‌های وحشیانه، قتل عام شمار بسیاری از افراد و شکنجه‌هایی بوده اند که مانند آن تاکنون سابقه نداشته است.»

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد:« بنگلادش علی‌رغم شرایط بد اقتصادی آغوش خود را به روی صدها هزار مسلمان آراکانی گشوده است. این اقدام درسی برای همگان است. کشورهای پیشرفته‌ به محض ورود چند هزار نفر مرزهای خود را به روی پناهجویان بستند.»

رئیس بانک جهانی نیز خاطر نشان کرد:«هر یک از بحران های انسانی طولانی مدت به یک مسئله توسعه تبدیل شده و بانک جهانی همکاری نزدیک با بخش‌های مختلف سازمان ملل دارد.این اوضاع یکی از بدترین وضعیت های بود که تا به امروز شاهد آن بودم. پناهجویان مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته، خانه‌های‌شان سوخته و کودکان‌شان کشته شده اند.»

وی افزود:«بزرگترین خواسته آنها عدالت، شهروندی و زندگی شرافتمندانه است. هفته گذشته برای حمایت از مسلمانان آراکانی کمک مالی 480 میلیون دلاری تخصیص یافت.بنگلادش مرزهای را به روی پناهجویان گشوده اما نیاز بیش از این است. جامعه جهانی باید در این خصوص وارد عمل شود. سابقه اعمال تبعیض علیه مسلمانان آراکانی به گذشته‌های دور بازمی گردد».

پیش از این  و در ماه می گذشته هیأتی از شورای امنیت سازمان ملل نیز میانمار سفر کرده و با پناهندگان مسلمان میانماری نیز دیدار کردند و این پناهندگان داستان هایی درباره جنایت های قتل، تجاوز و سوزاندن روستاهای شان توسط ارتش میانمار ارائه کردند.

سازمان ملل دولت میانمار را به پاک سازی نژادی مسلمانان روهینگیا متهم کرده است.

بیش از 700 هزار مسلمان روهینگیا از ماه آگوست گذشته به بعد برای فرار از خشونت های ارتش و بودایی های تندرو علیه آنها به بنگلادش پناه بردند.

  تعداد بازديدها: 1455
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80496
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.