تاريخ انتشار: 12 تير 1397 ساعت 22:24:53
پذیرش FATF ‌سیاهی مطلق است/ پذیرش شرایط غرب عقلا، شرعاً و منطقاً حرام است


استاد برجسته حوزه علمیه و یکی از مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر غرب طبق این کنوانسیون سپاه پاسداران، حزب‌الله و امثال این‌ها را تروریسم خطاب می‌کند، باید بداند که کسی چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهد و در اینجا همان‌طور که بیان شد باید تبیین شود که معیار تعیین تروریست از سوی چه کسی مشخص می‌شود و اگر طبق معیارهای غربی تروریسم تعریف شد، ناگزیر هر شخصی که برای آزادی کشور و ملت خود تلاش می‌کند تروریست خواهد بود و به‌این‌ترتیب کسانی که شر داعش را از عراق و سوریه کم کردند در زمره تروریسم قرار خواهند گرفت.

مرجع تقلید شیعیان گفت: قبول FATF سیاهی مطلق است و اگر قبول نکنیم، اتفاقی ایجاد نخواهد شد و تحریم‌ها به روال قبل ادامه خواهد یافت، درحالی‌که پذیرش این سند خودباختگی، بردگی و تسلیم مطلق است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از خانواده شهدا، خانواده شهدای مدافع حرم و بانوان نخبه علمی و فرهنگی قم، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم اجر و منزلت زیادی برای شهدا قائل است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به مردم و پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) می‌فرماید تصور نکنید شهدا مرده‌اند بلکه شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

وی با تأکید بر اینکه شهدا نزد خداوند زنده معنوی هستند، به وجه دیگر زندگی شهدا اشاره و ابراز کرد: شهدا زنده اجتماعی بوده و آثار آن‌ها در زندگی اجتماعی مردم نمایان است.

استاد برجسته حوزه علمیه پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست مستکبران را از برکات زندگی اجتماعی شهدا دانست و تصریح کرد: تفاوت زنده و مرده در آثاری است که از آن‌ها نمایان می‌شود و شهدا زنده هستند، به همین دلیل آثار زندگی آن‌ها برای مردم و در جامعه نمایان است و بر همین اساس است که نام، برنامه و مکتب شهدا در تاریخ زنده بوده و آثار اجتماعی آن نمایان است.

مرجع تقلید شیعیان، شهدا را زنده معنوی در نزد خداوند و زنده اجتماعی در نزد توده‌های مردم توصیف و خاطرنشان کرد: باوجوداینکه 1400 سال از عاشورا می‌گذرد ولی هنوز نام و یاد سید شهدا در میان مردم زنده و جاوید است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مطالبات حاضران در جلسه در مورد سند FATF و سند راهبردی مساجد که اخیراً از سوی دولت مطرح‌شده است، تصریح کرد: در مورد الحاق به کنوانسیون مقابله با تروریسم باید چند نکته به‌صورت شفاف برای ما تبیین شود، نخست باید معیار تروریسم بودن تبیین شود که بر اساس چه معیاری تروریسم بودن و یا نبودن گروه‌ها مشخص می‌شود و همچنین باید روشن شود که این معیار از سوی چه کسی تعیین خواهد شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: اگر غرب طبق این کنوانسیون سپاه پاسداران، حزب‌الله و امثال این‌ها را تروریسم خطاب می‌کند، باید بداند که کسی چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهد و در اینجا همان‌طور که بیان شد باید تبیین شود که معیار تعیین تروریست از سوی چه کسی مشخص می‌شود و اگر طبق معیارهای غربی تروریسم تعریف شد، ناگزیر هر شخصی که برای آزادی کشور و ملت خود تلاش می‌کند تروریست خواهد بود و به‌این‌ترتیب کسانی که شر داعش را از عراق و سوریه کم کردند در زمره تروریسم قرار خواهند گرفت.

وی با تأکید بر این‌که از نظر غرب حزب‌الله و سپاه پاسداران تروریسم هستند، اظهار داشت: غرب داعش را به دلیل حرکت در مسیر منافع خود تروریسم نمی‌داند، بنابراین باید به‌صورت دقیق مشخص شود تعیین‌کننده معیار تروریسم چه کسی است.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز کرد: دومین نکته‌ای که باید مشخص شود این بوده که برای تشخیص تروریسم چه محدوده‌ای از اطلاعات حساب‌های بانکی باید در اختیار طرف غربی قرار گیرد؟، آیا اطلاعات تمام حساب‌های بانکی باید در اختیار غرب قرار باشد یا بخشی از حساب و حساب‌های مشکوک؟ باید طرف غربی به‌صورت شفاف مشخص کند که اطلاعات چه حساب‌هایی باید در اختیار آن‌ها قرار گیرد، تمام حساب‌ها یا بخشی از حساب‌ها.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: باید توجه کرد ظاهر این چیزی که طرف غربی در کنوانسیون مبارزه با تروریسم مدنظر دارد اطلاعات همه حساب‌های مشترکین بانک‌هاست و می‌خواهند همه‌چیز را زیر نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه غرب باید مشخص کند که آیا به‌عنوان عضوی از کنوانسیون حاضر به ارائه اطلاعات حساب‌های بانکی مشتریان خود هستند یا خیر و یا اینکه این موضوع صرفاً امری یک‌طرفه است، خاطرنشان کردد: غرب حاضر به ارائه اطلاعات حساب‌های خود نیست و اگر به مفاد کنوانسیون توجه شود مشخص خواهد شد که مفاد این کنوانسیون کاملاً استعماری و سبب سلطه محسوس اجانب بر ما می‌شود، بنابراین اگر به این کنوانسیون ملحق نشویم تحریم‌ها ادامه یافته و اتفاق دیگری بروز نمی‌کند، درحالی‌که با عضویت در کنوانسیون و پذیرش شرایط غرب به‌طور کامل در اختیار آن‌ها قرار خواهیم گرفت و این کار عقلا، شرعاً و منطقاً حرام است و نباید همه زندگی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: قبول کردن این سند، سیاهی مطلق است و اگر قبول نکنیم، اتفاقی ایجاد نخواهد شد و تحریم‌ها به روال قبل ادامه خواهد یافت، درحالی‌که پذیرش این سند خودباختگی، بردگی و تسلیم مطلق است و کسانی که حامی عضویت و پیوستن به این کنوانسیون هستند باید به سؤالات به‌صورت شفاف پاسخ دهند و برای مردم و علما به‌صورت شفاف بیان کنند که هدف از این کنوانسیون چیست.

وی ادامه داد: درباره سند راهبردی تحول مساجد باید دقت کرد که تفاوت مساجد شیعه با اهل سنت در مردمی بودن مساجد شیعه است و مساجد شیعه در طول تاریخ مردمی بوده، مردمی هست و مردمی باقی خواهند ماند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: کسانی که به دنبال دولتی کردن مساجد بوده و می‌خواهند مساجد را زیر چتر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دهند، بدانند که ما هرگز به آن‌ها اجازه نخواهیم داد، ما کاملاً ایستاده‌ایم، و دولتمردان بیان کرده‌اند که این کار را انجام نخواهند داد و ما منتظر عملکرد دولتمردان در این زمینه هستیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اگر مساجد زیر نظر دولت بود انقلاب نمی‌شد، اگر مساجد زیر نظر دولت باشد نمی‌توان نظارت بر کار دولت کرد و اگر مساجد در اختیار دولت باشد مساجد جنبه حزبی پیدا می‌کند، درحالی‌که جاذبه مساجد به این است که جنبه مردمی دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر هیئت‌امنایی که مسجد را اداره می‌کند و امام جماعت از سوی مردم انتخاب می‌شوند و تمام اعضای مسجد مردمی هستند و باید دقت کرد که اگر مساجد دولتی شوند تمامی برنامه‌های مساجد و ائمه جماعات دولتی خواهند شد و ائمه جماعت همواره باید مداح و ستایشگر دولت باشند و به‌این‌ترتیب مساجد ابزاری در دست دولت‌ها می‌شود؛ زیرا حقوق و برنامه‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود.

  تعداد بازديدها: 2873
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80504
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.