تاريخ انتشار: 14 تير 1397 ساعت 23:10:32
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوچهل دوم)

گفتم: آقاجون امروز یکی از مجریان شبکه سیاسی افق نوشت "چرا الان هواپیماهای ما رو نمیزنند؟ بعد پاسخ داده که جواب روشنه باور دارند یکی بزنند ده تا میخورند".
گفت: برای امثال مجری جوان شبکه سیاسی افق جنگ چیزی شبیه بازی دیجیتالی است و هنوز درک نمی کنند جنگ را باید چند سال بعد از حادثه و بدور از جنجال رسانه ای از خانواده جوان  از دست داده پرسید.
گفتم: برخی فرماندهان جنگ دیده نیز با همین ادبیات سخن می گویند که می تواند الگوی گویش امثال مجری جوان هم باشد ، فرماندهانی که با فراز و فرودها و تلخ و شیرین های جنگ بیگانه نیستند
گفت: آنهایی که با گذشت ۳۰ سال از پذیرش قطعنامه در توضیح شرایط جنگ و دلایل پذیرش قطعنامه از گویش و ادله بسیار متفاوت برخوردارند گویی که پس از ۳۰ سال هنوز نمی دانند در مورد یک روند و یک واقعه صحبت می کنند و چنان می گویند که خود ، قهرمان داستان سرایی باشند.
گفتم: اما علی الظاهر فرماندهان در طول جنگ (علی رغم اختلافات امروزی در توضیح جنگ) متفقا تمام تلاش خود را در کسب پیروزی بر دشمن  ، خالصانه و دوشادوش رزمندگان بسیجی تقدیم کردند.
گفت: بگذاریم و بگذریم هنوز به حرمت بزرگ مردان جوان و بی ادعایی چون حاج احمد ، حاج همت ، آقا مهدی و آقا حمید ، حاج حسین ، موحد ، اسکندرلو ، وزوایی و ... سکوت را خوشتر می دانیم هرچند کم نبودند فرماندهان نالایق و بی معرفت که پس از هر شکست و شکل گیری قتلگاه مانند چنانه ، فکه تا شلمچه غرور و تکبر بسیجیان جان بر کف را عامل شکست معرفی می کردند.
گفتم: اما اظهار نظر مجری جوان در خصوص قدرت مقابله به مثل دفاعی امروز کشورمان چیزی جز بازخوانی مواضع اعلامی برخی از فرماندهان عالی رتبه نیست.
گفت: برخورداری از قدرت بازدارندگی تسلیحاتی موضوعی بسیار جدی و حائز اهمیت است ، اما برای حکومت متکی بر حضور موثر مردمی می تواند حامل پیامدهای متفاوت با برداشت و برآورد ابتدایی و متداول هم باشد.
گفتم: اما حادثه سقوط هواپیمای مسافری توسط ناو جنگی وینسنز  که منجر به شهادت مظلومانه بیش از ۲۹۰ مسافر بی دفاع شد بحث دیگری است.
گفت: موضوع حمله به هواپیمای مسافری پس از تشکیل دادگاه کیفری بین المللی بعنوان جنایت جنگی توسط یکی از NGO های ایرانی در سال ۷۹ علیه مقامات آمریکایی مورد پیگیری قرار گرفت که متاسفانه بدلیل عدم همراهی و کارشکنی مسئولین وقت دستگاه های قضایی ، نظامی و سیاسی کشورمان ابتر ماند.
گفتم: اینکه هواپیمای مسافری توسط موشک شلیک شده از عرشه ناو جنگی آمریکایی سرنگون و منجر به شهادت بیش از ۲۹۰ هموطن شد که تردیدی نیست؟
گفت: مرور خاطرات روزانه مرحوم زنده یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به تیر ۶۷ برای درک زوایای مختلف حادثه تکان دهنده هواپیمای مسافری شاید پس از ۳۰ سال حائز اهمیت فوق العاده باشد.
- (شهید) سرتیپ منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش اطلاع داد که یک هواپیمای ایرانی بر فراز تنگه هرمز دچار سانحه شده و فرود اضطراری در دریا داشته و از سرنوشت آن بی اطلاعیم.
- آقای شمخانی اطلاع داد که نیروی دریایی سپاه می گوید با ناوها و هلی کوپترهای آمریکایی درگیر شده ، یک قایق ما و یک هلی کوپتر آمریکایی غرق شدند و ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری را که همان موقع به آنجا رسیده با موشک ساقط کرده است.
- گزارش های بعدی همین گزارش سپاه را تأیید کرد جنایت عجیبی است ۲۹۰ مسافر و خدمه شهید شده‌اند.

گفتم: یادداشت مرحوم آیت الله هاشمی در خصوص هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافری ایران توسط ناو وینسنز به چه معنا است؟
گفت: آقاجون ما باید تحت هر شرایطی بر خونخواهی و لزوم پاسخگویی آمریکا تاکید و پافشاری کنیم اما فراموش نکنیم نیروهای ما و آمریکا دقیقا در همان ساعات و در همان منطقه دریایی درگیری سنگین داشته و متحمل تلفات بودند یعنی منطقه آبی مذکور صد در صد جنگی بود فراموش نکنیم که حتی جانشین فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی هوایی ارتش از درگیری نیروهای ما و آمریکا بی اطلاع بودند یعنی بدلیل سنگینی جنایت طرف آمریکایی هنوز قرار نیست مسئله براساس واقعیات بازخوانی شود.

  تعداد بازديدها: 3531
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80524
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.