تاريخ انتشار: 17 تير 1397 ساعت 20:44:16
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوچهل وچهارم)

گفتم: آقاجون بهمنی رئیس بانک مرکزی احمدی نژاد گفت بانک مرکزی امروز مستقل نیست ، تصمیمات لازم را بانک مرکزی اخذ نمی‌کند ، یکی از اصول اساسی ثبات سیاست‌های پولی استقلال بانک مرکزی است.
گفت: اما احمدی‌نژاد  در آذر ۸۹ در مخالفت با طرح استقلال بانک مرکزی در مجلس گفت براساس قانون سه قوه داریم و استقلال بانک مرکزی جز به مفهوم سپردن اختیار سیاست‌های پولی به بخش‌خصوصی یا سرمایه‌داران نیست.
گفتم: بهمنی رئیس کل بانک مرکزی احمدی نژاد در برابر طرح مجلس و ادعای احمدی نژاد چه موضعی داشت.
گفت: بهمنی به دو نکته اشاره کرد اول بانک مرکزی صندوق و حسابدار دولت است و دوم اینکه رئیس کل بانک مرکزی باید دستورات رئیس جمهور را اجرا کند.
گفتم: ارز و سکه از ۹۱-۸۹ با تندترین افزایش قیمت ها و آشفتگی بازار روبرو شد بطوریکه ۴۲ نماینده مجلس طرح درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی در خصوص ساماندهی بازار ارز و سکه و ...  را در ۴ بند امضا کردند که مسکوت ماند.
گفت: احمدی نژاد در سفر سال ۹۱ هیات دولت به مشهد گفت اخلال یک پروژه توطئه آمیز بود و دولت نتوانست به موقع با اطلاعات کامل و برخورد مناسب عناصر اطلاعاتی با آن برخورد کند عناصر اطلاعاتی (مصلحی) درگیر پروژه های کاذب بودند و با شایعه پراکنی و دروغ بازار ارز و طلا و سکه را ملتهب می کردند.
گفتم: اما بهمنی هم بعنوان نماینده مجلس از حق اظهار نظر در خصوص شرایط و عملکرد بانک مرکزی برخوردار است علی الخصوص که مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور تهیه گزارش کاملی از شرایط بازار ارز و سکه و مسائل مرتبط برای ارائه به معظم له را تکلیف فرمودند.
گفت: آقاجون بانک مرکزی بعنوان نهادی حاکمیتی با وظایف و مسئولیت های متعدد کلیدی در حوزه پولی برخوردار است.
- بهمنی نماینده ساوجبلاغ در مجلس بعنوان کسی که ۲ سال دبیر کل و ۵ سال ریاست کل بانک مرکزی را عهده دار بود طبیعتا از سنگین ترین مسئولیت در بانک مرکزی برخوردار بوده است که نتایج عملکرد مدیریت بهمنی در سال های ۹۲-۸۸ کاملا قابل لمس بود نتایج فاجعه باری که قطعا تا چند دهه دامنگیر نظام پولی و بانکی کشور خواهد بود.
- مقام معظم رهبری با دریافت گزارش روزانه از ده ها دستگاه مستقل سه قوه در جریان جزئیات حقایق و واقعات بازار و حوزه ارزی کشور قرار دارند لذا گزارش جدید تقدیمی رئیس جمهور قطعا برای رهبری حائز نکات جدید و بدیعی نخواهد بود.
- لذا ابلاغ فرمان رسمی و آشکار مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور مبنی بر تهیه گزارش و تقدیم مستقیم گزارش خدمت معظم له منطقا می تواند به معنای اقدام رهبری برای جلوگیری غیر رسمی از ساماندهی اقدامات تخریبی برخی جریانات در این روزها و به بهانه شرایط بازار  علیه دولت و رئیس جمهور باشد.
- ایکاش بهمنی بجای اظهار نظر عمومی و فاقد اثرگذاری اجرایی با دعوت از سایر روسای سابق بانک مرکزی گروه کاری غیر رسمی تشکیل داده و در شرایط دشوار ناشی از اعمال تحریم های آمریکا بعنوان بازوی حمایتی در کنار رئیس بانک مرکزی قرار می گرفت.

  تعداد بازديدها: 3475
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80546
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.