تاريخ انتشار: 19 تير 1397 ساعت 00:24:16
مدیران خفته بر سنگوارۀ حقوق شهروندی

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی در کانال تلگرامی خود نوشت:

«این اولین بار نیست که تلویزیون آبرو و حیثیت افراد را دستمایۀ تبلیغات  سیاسی خودش می کند و آخرین بار هم نخواهد بود. عادت شده است به نقض حریم خصوصی افراد در برنامه های سیما. اینکه دخترکی را بنشانند در برابر دوربین و او را در نورپردازی سایه روشن بدتر از بزرگترین جانیان و اراذل و دزدها و اختلاسچی ها نمایش بدهند فقط نشان دهندۀ عقب ماندگی تلویزیون است که نه برای حقوق ملت ارزشی قائل است و نه برای اخلاق . آنقدر هم از اصول کار رسانه ای نمی دانند که همین کار چقدر به زیان خودشان تمام می شود . 

در سطح جامعه مدنی آنقدر نقدها و واکنش ها در تقبیح کار زشت و غیرحقوقی تلویزیون در این برنامه گفته شده است که تکرار آن ملال اور است و شرح واضحات . جامعۀ مدنی به شکلهای مختلف وظیفه اش را انجام داده است . اما در بخش رسمی دستگاههای مسئول که موظفند به تکالیف قانونی خود عمل کنند چه؟ 

جای پرسش و استنطاق از مسئولان ارشد قوۀ مجریه است . معاون حقوقی ، معاون امور زنان ، مسئول دفترحقوق شهروندی ، مسئول رسانه ای ، مشاور رسانه ای ، رئیس دفتر ، نمایندگان قوۀ مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیما. این مجموعه در بسیاری از مسائل حقوق اساسی ملت در این سالها ساکت ترین و منفعل ترین جاها بوده اند. این بار هم همینطور است . 

در برنامۀ تلویزیونی "بی راهه " چنان  معیارها و ارزش ها را در هم می کوبند که دوستان خودشان معترض می شوند . اما جای تأسف بسیار است که از این سو در مدیران ارشد فقط بی مسئولیتی و بی عملی می بینیم  . در برابر بعضی کارهای صدا و سیما ، و از جمله همین برنامه آخر و کاری که با دختری به نام مائده هژبری و یک دختر و پسر دیگر در برنامۀ بی راهه کردند باید بپرسیم آیا مسئولیتی برای خود قائلید؟ 

خانم جنیدی که معاون حقوقی هستید،  آیا چیزی از قانون اساسی در مجموعۀ شما اهمیت دارد؟  خانم مولاوردی که دستیار رئیس جمهور در حقوق شهروندی هستید ، آیا حفظ آبرو و کرامت انسانی این افراد حق شهروندی آنها نیست؟ خانم ابتکار که معاون امور زنانید، آیا این زنانی که در این برنامه در حد خطرناکترین مجرمان معرفی نمایش داده شدند حقی ندارند؟ آقای نهاوندیان آیا رعایت قوانین رسانه ای وظیفۀ صدا و سیما نیست؟ آقایان رحمانی فضلی و حسام الدین آشنا  که نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر صدا و سیمائید ، آیا اصلاً در شورای نظارت بر صدا و سیما ، معترض شده اید و درخواست بررسی کرده اید ؟ گزارشی به مردم بدهید .

آقای روحانی، که همچنان به رأی خود به شما وفادارم ، یک بار تذکر و اخطاری بدهید به کسانی که به کار گمارده اید که حتی اگر هم اعتقادی به حقوق ملت ندارند اما لااقل در انجام وظایف قانونی خود برای دفاع از حقوق ملت قدمی بردارند. 

با گفتن اینکه از مدیران کاری بر نمی آید و مسئولان صدا و سیما به حرف کسی گوش نمی کنند ، عافیت طلبانه و منفعت جویانه از مسئولیت خود فرار نکنید . این را خود ما بهتر از شماها می دانیم . نتیجه مهم نیست ، شما ملزمید وظیفۀ خود را انجام دهید . بیدارشان کنید.

آن موقع که با هیاهو از منشور حقوق شهروندی و تصویب آن می گفتند، بارها گفتیم که این منشور چیزی نیست و نه ارزش عملی دارد نه هیچ ارزش حقوقی دارد . اگر همین مقدار از حقوق ملت که در قانون اساسی و قوانین عادی آمده است را اجرا کنید ، هزار پله بالا می رویم به شرط آنکه این مدیران ارشد مسئولیتهای خود را درست انجام بدهند، حقوق ملت را بفهمند و حرمت ملت را نگه دارند. مشکل همینجاست که کسی به فکر حقوق ملت نیست.»

  تعداد بازديدها: 2407
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80558
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.