تاريخ انتشار: 27 تير 1397 ساعت 20:58:51
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوپنجاه و نهم)

گفتم: آقاجون به نقل از مصباح یزدی نوشتند آیا در ابتدای انقلاب احتمال می‌ دادید کسانی رسماً پیشنهاد مذاکره بی قید و شرط با رئیس جمهور آمریکا را مطرح کنند؟
گفت: ابتدای انقلاب که آمریکا هم سفارت داشت و مشکلی نداشتیم.
- واقعا ابتدای انقلاب احتمال می دادید زمانی نه شرقی نه غربی به نه غربی و شرق اتکایی منجر شود؟
- واقعا در صبح ۲۷تیر۶۷ احتمال می دادید جنگ بعنوان نشان شرف و ناموس ایرانی در ساعاتی بعد با اعلام پذیرش ۵۹۸ توسط امام خمینی (س) خاتمه یابد؟
- واقعا ابتدای انقلاب احتمال می دادید زمانی حمایت بی قید و شرط از موضوعی به نام غزه شرط عقلانیت و مسلمانی اعلام شود؟
- واقعا ابتدای انقلاب احتمال می دادید که منفعت طلبی روسی نشان آزادگی ، غرب ستیزی و قابلیت اعتماد به روسیه و تاکید ایرانی بر منفعت طلبی ایران را نشان خیانت به ایران و حکومت ایران اعلام کنند.

گفتم: مصباح یزدی گفته همه مردم شعار مرگ بر آمریکا را مثل تکبیر بعد از نماز لازم می‌ دانند.
گفت: اولا عقلا و شرعا کم و کیف نگاه به موضوع آمریکا شاخص ایمان و باور به مصالح ایران نیست.
- ثانیا براساس بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی ، ایران باید برای کمک و نجات مردم تحت استعمار آمریکا بتواند شرایط ورود به موضوع آمریکا را فراهم کند.
- ثالثا وقتی ایرانیانی موضوع مذاکره مستقیم و بی واسطه با آمریکا در مورد مسائل فی مابین را مطرح می کنند یعنی  استفاده از عناوینی مانند همه مردم قطعا دروع است.
- رابعا انکار ملیت یا دیانت افراد با مستمسک قرار دادن یک موضوع قطعا متکی بر نگاه نژاد پرستانه و مغایر با سیره نبوی و علوی و حتما به دور از مسلمانی است که مولا علی ابن ابی طالب علیه السلام شخصا مخالفین خلافتش را ضمانت کرد.

گفتم: کیهان نوشت آمریکا و اروپا در برجام بدعهدی کردند پس قابل اعتماد نیستند لذا باید به سمت روسیه ، هند ، چین یا مثلا اندونزی و به طور کلی کشورهای همسایه برویم به معنای این است که شعار نه شرقی و نه غربی را زیر پا گذاشته‌ایم؟
گفت: اولا ترامپ نسبت به بخشی از معاهدات و تعهدات بین المللی آمریکا بدبین و نسبت به قطع ارتباط یک جانبه با برخی از مراکز مانند یونسکو و شورای حقوق بشر سازمان ملل یا کنوانسیون آب و هوا یا نفتا و برجام اقدام کرد.
- ثانیا ۲۵ کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپایی همپا با سه کشور آلمان ، فرانسه و انگلیس بی وقفه و با انگیزه های مختلف در تلاش برای حفظ برجام بدون آمریکا هستند.
- ثالثا روسیه و چین بعنوان دو عضو ۱+۵ و شورای عالی امنیت سازمان ملل طی ماه های گذشته چه اقدام عملی را همراه با اروپا برای مقابله با اقدام یک جانبه آمریکا داشتند که باید زمینه اعتماد ایران به روسیه و چین باشد.

گفتم: کیهان تاکید کرده در دنیای سیاست هیچ کشوری صد در صد قابل اعتماد نیست ، اما برخی کشورها صد در صد غیر قابل اعتمادند در چنین دنیایی دولت ها غالبا با منطق سود و زیان و منافع ملی سیاست های خود را با دیگر کشورها تنظیم می‌کنند.
گفت: چه بسیار کارشناسان و نخبگانی که بدلیل دعوت مسئولین کشورمان برای درک جمله مذکور بیکار و خانه نشین شدند اما کیهان می تواند و حتما محق است در توجیه عبور از جنایات روسیه علیه کشورمان و تاکید بر لروم گرایش به سیاست روسیه اتکایی به جمله مذکور استناد کند.
- سوال برخی همچنان این است ، لطفا بر اساس منطقی که در توجیه عبور از جنایات روسیه علیه کشورمان آوردید لطفا با ذکر سود و زیان ایران موضوع حمایت دائمی و غیر قابل تغییر از موضوع فلسطین را توضیح دهید.

گفتم: کیهان در توجیه جایگزین سازی رویکرد روسیه اتکایی بجای راهبرد نه شرقی نوشت این دولت‌ها ممکن است به محض مشاهده شرایط جدید با همان منطق سود و زیان زیر تعهداتشان بزنند.
- آیا در این دنیا باید به دور کشور حصار کشید؟ باید خوب دید و بر اساس واقعیات و محاسبات دقیق کشورها را انتخاب و بر اساس منافع و مصالح نوع روابط را تنظیم کرد.
گفت: توصیه به بررسی و پذیرش پیشنهاد مذاکره بی قید و شرط ترامپ دقیقا با استدلال مذکور تنظیم شده بود.
- اما توصیه آنها نشانه کفر و حمایت از سیاست روسیه اتکایی نشانه اصولگرایی و به قول مصباح یزدی ذکری در حد تکبیر بعد از نماز است.

گفتم: کیهان نوشت شعار نه شرقی نه غربی برای دوران جهان دو قطبی است جهانی که تمام شده است.یعنی واقعا روسیه امروز همان شوروی سابق است؟.
گفت: آقاجون اولا در بیانیه اصولگرایان جبهه پایداری نوشتند: روسیه پوتین از خاکستر خیانت و تعلل گورباچف و یلتیسین بپاخواسته و قدرتمندتر از شوروی در برابر غرب ایستاده است.
- ثانیا اگر روسیه دیگر شوروی نیست پاکستان اتکایی را انتخاب می کردند.
- کیهان قبلا نوشته بود: کسانی که سفر ولایتی به مسکو را زیر سوال بردند نمی‌خواهند خط انقلاب بر جامعه سایه افکند. یعنی به زعم کیهان خط انقلاب به ایستگاه روسیه رسیده است.

  تعداد بازديدها: 3865
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80622
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.