تاريخ انتشار: 30 تير 1397 ساعت 15:12:13
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوشست ویکم )

گفتم: آقاجون آلکساندر نواک گفت سازمان جدید نفتی در چارچوب کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک با هدف تنظیم تولید نفت در ۲۰۱۹ تاسیس خواهد شد.
گفت: تشدید اختلاف فی مابین ایران و عربستان بعنوان دو عضو محوری مهمترین عامل بی ثباتی سازمان اوپک است.
- پیشنهاد ایران مبنی بر تشکیل اوپک گازی با عضویت سه کشور روسیه ، قطر و ایران در ۲۰۰۸ ایجاد شد قطر محل دائمی دبیرخانه و روسیه دبیر کلی را عهده دار شدند ایران بعنوان بانی تاسیس عملا و به سادگی توسط دو کشور کنار گذاشته شد.
- روسیه پس از در اختیار گیری اوپک گازی و پیرو سفر ویژه ولایتی به مسکو با فرصت بی نظیر برنامه نفت در برابر کالا (مدیریت فروش نفت تولیدی ایران) قرار گرفت لذا با پیگیری طرح سازمان جایگزین اوپک عملا بدنبصلال رویای مدیریت دو بازار کلیدی نفت و گاز جهانی را پیگیری خواهد کرد.

گفتم: ‎سپنتا نيكنام منتخب زرتشتی شورای شهر یزد از رئیس جمهور روحانی در خواست كرد به غيبت‌ در مجمع تشخيص
 مصلحت نظام پايان داده و در جلسه فردا از طرح حضور هموطنان اقليت‌ دینی در شوراهای شهر کشور دفاع كند.
گفت: نیکنام می داند که رئیس جمهور قادر به اثرگذاری بر شورای نگهبان بعنوان مرجع تشخیص ممانعت از عضویت اقلیت های دینی منتخب مردم در شورای شهر نیست چنانکه حضور رییس جمهور در مجمع تشخیص نیز نهایتا همطراز با حضور اعضایی مانند احمدی نژاد است که پس از ترد توسط مردم و حکومت می توانند در جلسات مجمع حضور داشته و اعلام رای کنند.
- نیکنام  با علم به موضوع مذکور و اخذ نتیجه احتمالی باید نامه درخواست تجدید نظر را مستقیما خدمت مقام معظم رهبری بعنوان مسئول انتخاب و انتصاب اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت ارسال می کردند.

گفتم: انبارلويی در سرمقاله رسالت نوشت: آنها بايد از حضور ايران در منطقه بترسند و بدانند در صورت ادامه بدمستی تحريم نه تنها تنگه‌ باب المندب و هرمز بسته مي‌شود بلكه ممكن است در صورت شعله‌ور شدن خشم ملت ايران براي هميشه منابع تامين انرژی جهان از اين منطقه قطع شود.
گفت:  این روزها بخشی از جریانات داخلی آشکارا بر طبل راهبرد ایران هراسی اسرائیل می کوبند ، نکته دوم اینکه هنوز تصور می کنند با تهدید به اقدام نظامی متوحش و متوقف خواهند شد. شاید سوال بجایی است که آیا با اصرار جریاناتتندرو  کشورمان نسبت به ترویج مستمر تهدید نظامی جهان نباید جهانیان را محقِ بی اعتمادی نسبت به نیات ، صداقت و عملکرد نظامی و اتمی ایران بدانیم.
گفتم: نوشتند دختر خانم رئیس مجلس شورای اسلامی شاغل و محقق مرکز پزشکی دانشگاه کلیولند ایالت اوهایو آمریکا و فرزند برادرشان پس از اخذ دیپلم دبیرستان پاتیسن کانادا در دانشگاه بریتیش‌کلمبیای کانادا مشغول تحصیل هستند.
گفت: اینکه ولایتی پس از افشای ملک ۱۰۰۰ متری  همجوار کاخ سعدآباد  به اعطای چند هزار گرین کارت به فرزندان مقامات ایرانی اشاره کردند که قبل از اثبات وقوع و تخلف اتهام است.
گفتم: پوتین پس از دیدار با ترامپ  گفت حفظ توافق هسته‌ای برای اطمینان از اهداف صلح آمیز برنامه اتمی ایران اهمیت زیادی دارد وی افزود برخی می‌خواهند روابط روسیه و آمریکا تنش‌آمیز بماند.
گفت: آقاجون ایکاش ما نیز بررسی می کردیم کدام کشورها علاقمند به رفع تنش فی مابین ایران و آمریکا هستند و منافع کدام کشورها در گرو استمرار و تشدید تنش میان دو کشور است؟

  تعداد بازديدها: 3330
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80647
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.