تاريخ انتشار: 11 مرداد 1397 ساعت 23:04:40
علت ترس مامور ساواک در دوران حصر امام (س)؟

امام و آیت الله لواسانی چهره های شبیه به هم داشتند، یک روز که ایشان برای دیدار امام آمده بود، مامور ساواک وارد شد و...

جی پلاس: نیمه شب پانزدهم خرداد ماه سال 42 امام خمینی دستگیر و به تهران منتقل شدند ایشان مدتی را در پادگان عشرت آباد بودند و سرانجام در یازدهم مرداد ابتدا به خانه ای در داوودیه و سپس به خانه آقای روغنی که از علاقه مندان امام بود در قیطریه تهران منتقل و به حالت حصر ماندند.

افراد محدودی اجازه ملاقات با امام را داشتند، مرحوم دکتر محمود بروجردی، داماد امام خمینی قضیه دیدار آیت الله لواسانی و امام را اینگونه توضیح می دهد: 

امام هوش و ذکاوت بی نظیری داشتند. هنگامی که در قیطریه بودند روزی مرحوم لواسانی به دیدن ایشان آمدند. البته در آن ایام امام در حصر بودند و تعداد افراد محدودی حق داشتند که با ایشان ملاقات کنند که یکی از آنها آقای لواسانی بود. چون قیافه ایشان خیلی شبیه امام بود و تا آن روز رئیس نگهبانها و مأموران ساواک ایشان را ندیده بودند پس از اینکه آقای لواسانی آمدند، رئیس نگهبانها پشت در اتاق آمد و اجازه خواست که خدمت امام رسیده دست ایشان را ببوسد، دست امام را که بوسید دو زانو جلوی در اتاق نشست، مقداری به چهره امام نگاه کرد و مقداری به چهره آقای لواسانی و پس از چند دقیقه از اتاق بیرون رفت. امام فرمودند: «این شخص آمده بود که ما دو تا را با هم تطبیق کند». بعد که تحقیق کردیم معلوم شد همین طور بوده است. چون اینها وقتی آقای لواسانی را دیده بودند خیلی وحشت کرده و خیال کرده بودند که امام از منزل بیرون رفته است و الآن دارد برمی گردد و آن شخص آمده بود که این مطلب را تحقیق کند.

برشی از مجله ندا، ش 1.

  تعداد بازديدها: 1943
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80766
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.