تاريخ انتشار: 15 مرداد 1397 ساعت 18:42:53
نگاهی دیگر (قسمت سیصدوهشتادوپنجم )

گفتم: آقاجون موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در بیانیه ای مشترک با وزرای خارجه آلمان ، فرانسه و انگلستان ضمن ابراز تأسف از احیای تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرد نسخه به روز شده قوانین مسدود ساز تحریمی اتحادیه اروپا از فردا برای مقابله با تحریم های آمریکا علیه ایران اجرایی می شوند.
گفت: اقدام امروز اتحادیه اروپایی ارزشمند و قطعا نوید بخش شرایط جدید ایران در روابط بین الملل محسوب می شود هر چند روسیه و چین همچنان غایبان حمایت از ایران در اجرای برجام هستند.
گفتم: علاوه بر بی تفاوتی روسیه و چین در همراهی با اتحادیه اروپایی در اجرای برجام امروز کاظم پور اردبیلی  نماینده ایران در اوپک بدلیل رفتار خصمانه روسیه و عربستان در همراهی با آمریکا مبنی بر افزایش تولید نفت معادل کاهش احتمالی سهم ایران (تحریم آمریکا) شدیدا به دو کشور هشدار داد.
گفت: نباید فراموش کنیم که وزیر خارجه روسیه پس از توافق حاضر به حضور در مراسم آغاز اجرای برجام نشد ضروری است ایران در اتخاذ مواضع مشترک با روسیه به شدت به عملکرد خصمانه و استعماری این کشور توجه نماید
گفتم: شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله گفته ۱۳ نفر از دستگیرشدگان ناآرامی‌های اخیر بازار با سرویس اطلاعات امارات در ارتباط بودند مانند ۲ تُن سکه که قرار بود از کشور خارج شود.
گفت: اتفاقا سراج رییس بازرسی کل کشور دیروز در پاسخ به سوالی مبنی براینکه رییس پلیس فتای کشور اعلام کرده بود در ثبت سفارش پنج هزار خودرو سایت ثبت سفارش هک نشده بود که خلاف گفته‌های قبلی شماست اظهار کرد این موضوع هم مانند اعلام خبر کشف دو و نیم تن طلاست.
گفتم: همتی رییس بانک مرکزی در گفتگوی خبری به مواردی مانند آزادی فعالیت صرافی و ورود ارز و طلای خام اشاره کرد یعنی ساده ترین فهم از مکانیزم عمل بازار تا امروز در این حوزه تعطیل بوده است اما نکته اینجا است که مگر در بانک مرکزی با چند هزار کارشناس خبره امور پولی و مالی بر اساس خواست رییس بانک مرکزی تصمیم گیری می شود.
گفت: مدل مدیریتی از بالا به پایین و برخورد حذفی با دیدگاه های کارشناسی قطعا از مهمترین دلایل ناکارآمدی و عدم بهره وری کشورمان می باشد لذا بسته پیشنهادی همتی نیز فارغ از صحت گزینه های انتخابی بدلیل رئیس محوری به ناکارآمدی سوق خواهد یافت.
- نکته دوم اینکه آزاد سازی ورود ارز و طلا مشروط به اینکه به مجرایی برای دور زدن قوانین پولشویی و تزریق پول های کثیف جهانی منجر نشود قطعا ارزشمند و رافع بخشی از تنگناهای ارزی خواهد بود.

گفتم: مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحد دیروز در توئیتر خود نوشت ایالات متحده از حق اعتراض مردم ایران علیه فساد و سرکوب رژیم بدون ترس از مجازات حمایت می کند.
گفت: آقاجون اتفاقا پس از دعوت به برپایی تجمعات اعتراضی علیه دولت جمهوری اسلامی ایران توسط برخی امامان جمعه مانند علم الهدی مشهد و درخواست مجوز برپایی تجمعات اعتراضی سراسری علیه دولت توسط محمود احمدی نژاد جمعی از طلاب مشهدی. دیروز بدون اخذ مجوز در برابر دادگستری این شهر تجمع اعتراضی علیه دولت برگزار کردند.

  تعداد بازديدها: 3153
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=80799
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.